فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی:

محبان اهل بیت (ع) با خرافی‌گری و رفتارهای موهن در عزاداری‌ها مقابله کنند

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در پیامی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی عنوان کرد: انتظار می‌رود دلدادگان حسين (ع) و محبان اهل بيت (ع) در نحوه عزاداری و احياء ياد و راه شهيدان کربلا، با هرگونه جريان انحرافی و خرافی‌گری از قبيل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسيقی و ساير رفتارهای موهن، هوشمندانه مقابله کنند.
کد خبر: ۵۳۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ - 06August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با صدور پيامی، فرا رسيدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سومين اختر تابناک امامت و ولايت حضرت سیدالشهداء (ع) و ياران با وفايش را تسليت گفت.

متن اين پيام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا»

محرم، ماه بصيرت، شکوفايی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق است. ماه رشد و بالندگی، جوشيدن و انديشيدن، اوج گرفتن به سمت ملکوت و مدرسه عشقی است که بايد در آن درس چگونه زيستن را آموخت و محرابی است که در آن نماز ايمان و حماسه اقامه می‌شود.

آنچه در محرم به وقوع پيوست، تنها يک واقعه نيست؛ بلکه رخداد محرم و «عاشورا»، در کالبد فرهنگی و نقشه راه حيات سعادتمندانه بشر حک شده و نمايه‌های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه‌های اخلاق، ولايت مداری، اهتمام به امر به معروف و نهي از منکر، ايثار، نوع دوستی، اخوت و برادری است را نمايندگی می‌کند.

عاشورا يک فرهنگ است؛ فرهنگی غنی از آزادگی و دينداری. يکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری است و به پيروی از تعاليم مکتب امام حسين(ع) انتظار می‌رود دلدادگان حسين(ع) و محبان اهل بيت(ع) با ترويج ارزش‌های راستين مکتبی و الهام گرفتن از سيره نورانی ائمه، در نحوه عزاداری و احياء ياد و راه شهيدان کربلا، با هرگونه جريان انحرافی و خرافی‌گری از قبيل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسيقی و ساير رفتارهای موهن، هوشمندانه مقابله کنند.

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی فرا رسيدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را به محضر يگانه منجی عالم بشريت، حضرت صاحب الزمان (عج) و نايب بر حقش حضرت آيت‌الله‌العظمي امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، مردم شهیدپرور استان و تمام کارکنان  فرماندهي انتظامی استان تسليت عرض می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار