دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حمله رژیم صهیونیستی به غزه خطای راهبردی تل‌آویو

حمله رژیم صهیونیستی به «نوار غزه» را می‌توان خطای بزرگ راهبردی سران «تل‌آویو» از شرایط منطقه و آخرین وضعیت جهاد اسلامی و نیرو‌های مقاومت فلسطینی دانست.
کد خبر: ۵۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۷ - 07August 2022

حمله رژیم صهیونیستی به غزه خطای بزرگ استراتژیک تل‌آویوگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حمله رژیم صهیونیستی به «نوار غزه» آن هم در شرایط فعلی را می‌توان خطای بزرگ استراتژیک سران ساکن این رژیم اشغالگر در «تل‌آویو» از شرایط منطقه و آخرین وضعیت و توان مبارزه نیرو‌های جهاد اسلامی و نیرو‌های مقاومت فلسطینی دانست که می‌تواند زمان مرگ و نابودی این رژیم نامشروع را بیش از هر زمان دیگر نزدیک کند.

اما این ماجرا و جنگ جدید «رژیم صهیونیستی» علیه مردم «فلسطین» در غزه از این جا آغاز شد که نیرو‌های هوایی این رژیم اشغالگر عصر روز جمعه ۱۴ مرداد با هدف قرار دادن یک مزل مسکونی در نوار غزه «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را به همراه چندین نفر ازجمله تعدادی زن و کودک را به شهادت رساند.

در واقع حمله «رژیم صهیونیستی» به «نواز غزه» و بمباران منطق مسکونی این منطقه به بهانه جلوگیری و پیش‌گیری از تهدید‌های قریب الوقوع علیه شهروندان و نظامیان این رژیم اشغالگر را می‌توان ورق خودن صفحه جدیدی در کتاب قطور جنایات این رژیم نامشروع دانست که هربار به بهانه‌های واهی و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های غرب به خصوص «آمریکا» علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع رخ می‌دهد.

البته نکته بسیار مهم و بااهمیت در مورد این جنگ جدید «رژیم صهیونیستی» علیه مردم غزه این است که تنها ساعاتی بعد از آغاز این جنگ و کشتار مردان و زنان بی دفاع فلسطینی و همینطور به شهادت رساندن «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، این عملیات نظامی و این تجاوز آشکار توسط کشور‌های مختلف منطقه و جهان مورد محکومتی قرار گرفت.

از طرف دیگر نیرو‌های مقاومت فلسطین به دنبال وقوع این حمله تجاوزکارانه «آتش‌بس» اعلام شده مابین خود و رژیم صهیونیستی را پایان یافته شده اعلام کردند و به تلافی این تجاوز صهیونیست‌ها، شهرک‌ها و مناطق مسکونی صهیونیست نشین را با صد‌ها راکت و موشک مورد هدف قرار دادند. این حملات که در نوع خود بسیار گسترده و غافلگیرانه بود موجب شد تا صدای آژیر اعلام خطر در اغلب مناطق صهیونیست نشین به خصوص «تل‌آویو» شنیده شود.

اما موضوعی که جنایتکارانه بودن حملات «رژیم صهیونیستی» را بیش از پیش برهمه‌گان روشن و آشکار می‌کند برنامه زمان بندی شده‌ای است که این رژیم اشغالگر قدس بر اساس آن حملات اخیر خود را به «نوار غزه» انجام داده است. این حملات در شرایطی صورت گرفته که «رژیم صهیونیستی» چند ماه به دلایل واهی امنیتی «نواز غزه» را تحت محاصره خود گرفته بود و این حملات هم قدم نهایی سران جنایتکار «تل‌آویو» در ضربه زدن به مقاومت فلسطین و مردم این سرزمین است.

البته این محاصره و حمله نظامی علیه «نوار غزه» تمام خواب و خیال شومی نیست که رژیم نژادپرست صهیونیستی برای مردم فلسطین دیده است بلکه بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات دریافتی این رژیم قصد دارد در یکی دیگر از جدیدترین اقدامات خود «برق» این منطقه را قطع کند. حال اگر این اقدامات را در کنار محاصره و تحریم‌های اقتصادی که چندین سال است علیه مردم غزه صورت می‌دهد بگذاریم می‌بینیم که این رژیم اشغالگر از جهات مختلف و ابعاد گوناگون درحال آزار و اذیت مردم نوار غزه است.

اما موضوعی که نباید آن را فراموش کنیم این است که «نوار غزه» با جمعیت ۲/۵ میلیون نفری که دارد پتانسیل بالا و قابل توجهی برای شکل‌گیری و حمایت از جبهه مقاومت علیه اشغالگری‌های «رژیم صهیونیستی» دارد و از این روی تهدیدی بزرگ و قابل توجه به سران «تل‌آویو» محسوب می‌شود. پس بسیار واضح و روشن است که مقامات این رژیم اشغالگر با برنامه‌ریزی‌های مدون و زمان‌بر هر از چند گاهی به بهانه‌های واهی به مردم این منطقه حمله کرده و با بمباران و ایجاد ناامنی سعی کنند از زمینه مهاجرت مردم را از این منطقه به سایر مناطق دورتر فراهم کنند.

از طرف دیگر «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب خواستار توقف فوری حملات به نوار غزه شد و این رژیم را مسئول پیامد‌های ناشی از تشدید اوضاع دانست. ضمن اینکه جمال رشدی سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب گفت که ابوالغیط از جامعه بین‌الملل و همه طرف‌های تاثیرگذار خواستار مداخله برای توقف حملات و اجرای آتش‌بس هست.

این سخنان دبیر کل اتحادیه عرب به خوبی و روشنی نشان می‌دهد که حملات «رژیم صهیونیستی» به نوار غزه و کشتار مردم بی گناه این شهر و به شهادت رساندن «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بازتاب اختلافات داخلی این رژیم نامشروع است.

در پایان باید گفت این حمله و تجاوز نظامی هم همانند تمامی حملات و تجاوز‌های گذشته با توجه به مشکلات و مسائل فراوانی که «رژیم صهیونیستی» با آن‌ها دست به گریبان است و قدرت و توان بالایی که نیرو‌های مقاومت دارند با پیروزی طرف فلسطینی و شکست دشمن صهیونیست به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار