پیکر سردار شهید «عبدالله اسکندری» در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مطهر سردار شهید عبدالله اسکندری که چند روز پیش همزمان با دیگر شهدای مدافع حرم در حلب و خان طومان تفحص شده و به آغوش وطن بازگشته بود امروز همزمان با عاشورای حسینی و بااستقبال پرشور مردم شهیدپرور و خداجوی شیراز و استان فارس تشییع و پس از اقامه نماز، در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۵۳۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 08August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، پیکر مطهر سردار شهید «عبدالله اسکندری» که چند روز پیش همزمان با دیگر شهدای خان طومان تفحص شده و به آغوش وطن بازگشته بود امروز همزمان با عاشورای حسینی و بااستقبال پرشور مردم شهیدپرور و خداجوی شیراز و استان فارس تشییع و پس از اقامه نماز، در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

این مراسم که از صبح امروز و از میدان شهدا (شهرداری) شیراز با حضور باشکوه و حسینی مردم، مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان آغاز شده بود با حضور دسته‌های سینه‌زنی عزاداران حسینی شور و شکوه خاصی یافته بود و دستجات و هیئت‌های عزاداری برای پیوند دادن حماسه حسینی با مراسم تشییع سیدالشهدای مقاومت یکی یکی خود را به میدان شهدا رساندند.

همزمانی مراسم عاشورای حسینی با تشییع پیکر شهید اسکندری شوری حماسی به شیراز بخشیده بود و مردم شیراز علاوه بر ابراز ارادت به شهدای کربلا و سیدالشهدا بار دیگر با مدافعان حرم زینبی تجدید میثاق کردند.

پیکر این شهید مدافع حرم امروز روی دستان مردم شهیدپرور شیراز و استان فارس تشییع و پس از قرائت پیام رئیس جمهور و سپس رئیس قوه قضائیه در خصوص سردار بی سر، مراسم در شاهچراغ(ع) با اقامه نماز آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه یافت و پس از اقامه نماز جهت خاکسپاری به سمت گلزار شهدای شیراز رهسپار شد.

دقایقی پیش و با حضور حماسی و بی نظیر مردم فارس در ظهر عاشورا پیکر مطهر سردار بی سر حاج عبدالله اسکندری در گزار شهدای شیراز در جوار دیگر شهدای گرانقدر انقلاب، دفاع مقدس، حرم، امنیت و سلامت در کنار یادمانی که توسط همین مردم ساخته شده و با دستان مبارک سردار گرانقدر اسلام حاج قاسم سلیمانی بر روی سنگ مزارش قرار داده شده بود به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار