شهید سلیمانی:

معیار اصالتِ همه چیز «عشق» است+ فیلم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فیلمی که از سخنرانی او در جمع قرارگاه تاکتیکی عملیات کربلای یک درباره ارتباط قیام عاشورا و حضور رزمندگان در جبهه صحبت می‌کند، می‌گوید: «در دفاع مقدس معیار اصالت همه چیز عشق است.»
کد خبر: ۵۳۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۰ - 10August 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علمدار جبهه مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانش آموخته مکتب عاشورا در دانشگاه دفاع مقدس بود. او که عمر خود را در عرصه جهاد با دشمنان کفر و جور گذراند بارزترین فرمانده میدانی در خط مقدم مبارزه با تروریست‌های تکفری منطقه محسوب می‌شد. کسی که حتی نامش رعب و وحشت به جان دشمنان اسلام می‌انداخت. او بود که در رجز خوانی برای دشمنان گفته بود «ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم! بپرس؛ ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. بیا! ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شم.» و اینگونه یک شعار جهانی با تاسی از نهضت عاشورا را به مردم عرضه داشت.

سردار سلیمانی: معیار اصالت همه چیز عشق است+ فیلم

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نهم تیرماه سال ۱۳۶۵ در جمع همرزمانش در قرارگاه تاکتیکی عملیات کربلای یک، درباره ارتباط قیام امام حسین (علیه السلام) و حضور رزمندگان در دفاع مقدس سخنانی به میان آورده و گفته است در این جنگ، برادران عزیز، ما ۲ چیز را باید مد نظر داشته باشیم یکی اینکه در این جنگ معیار اصالت همه چیز عشق است، عقل نیست، یعنی از نظر عقلی و مادی دودوتا چهارتا ما نباید بجنگیم، ولی معیار جنگ ما امام حسین (ع) است، همانطور که ایشان با عشق می‌جنگید، به این توجه نمی‌کرد ۷۲ نفر یار دارد و چندین هزار نفر سپاه مقابلش هستند با همین ۷۲ نفر سپاه می‌خواست جانبازی و تکلیفش را ادا کند.

ما اگر این عشقی که در وجود ما و تکلیفی که به گردنمان است را ببینیم چه ۱۰ هزار نفر، چه ۱۰۰ هزا نفر، چه ۵۰۰ هزار نفر باشیم باید تکلیفمان را انجام دهیم؛ و این بایدی که امروز در مورد ما صدق می‌کند این بایدی است که در زمان امام حسین (ع) وجود داشت این بایدی است که امام حسین (ع) را وادار می‌کرد در صحرای کربلا با زن و بچه و ۷۲ نفر بیاید مقابل سپاه یزید، در آن وضعیت صحرای کربلا اینطور حماسه ایجاد کند، همان اعتقاد و وضعیت برای ما صدق می‌کند که با تحریم اقتصادی و نظامی و کمبود گلوله و خمپاره و چه و چه مثل امام حسین (ع) تکلیف را انجام دهیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها