غزه پس از آتش‌ بس؛ اوضاع انسانی وخیم‌تر از همیشه

وضعیت غزه پس از پایان دور اخیر تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه تحت محاصره وخیم‌تر از هر زمان دیگری است.
کد خبر: ۵۳۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 09August 2022

غزه پس از آتش بس؛ اوضاع انسانی وخیم‌تر از همیشه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، خیابان‌های غزه در نخستین روز‌های پس از پایان جنگ اخیر شاهد برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدا هستند؛ همزمان وضعیت زندگی برای مردم نوار غزه که ۱۵ سال گذشته را تحت محاصره رژیم صهیونیستی بودند، دشوارتر از پیش شده است.

به گزارش «گاردین»، براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، بر اثر دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۴۰ نفر از جمله ۱۵ کودک به شهادت رسیده و ۳۵۰ غیرنظامی بر اثر اصابت موشک‌های رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

دور اخیر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بدون هرگونه هشدار تخلیه انجام شد، بدترین خشونت از زمان جنگ ۱۱ روزه می ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود و بهای سنگین آن را جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه پرداختند.

این حملات به دلیل واکنش مقاومت فلسطین، اعتبار امنیتی «یائیر لاپید»، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی را پیش از برگزاری پنجمین انتخابات سراسری در کمتر از چهار سال در رژیمی که از نظر سیاسی قطبش یافته، تضعیف کرد.

چهار جنگ و نبرد‌های دیگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، سبب شده زیرساخت‌ها و اقتصاد این باریکه ۱۷ مایل مربعی ویران شود؛ همزمان ۱۵ سال محاصره مشترک غزه از سوی رژیم صهیونیستی و مصر سبب شده تا ساکنان غزه در دسترسی به آب سالم، برق و مراقبت‌های پزشکی با مشکل مواجه شوند.

اگرچه مردم غزه در پایان دور اخیر تجاوز رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا زندگی خود را به سرعت به حالت عادی بازگردانند، اما برق و آب در بسیاری از مناطق غزه هنوز قطع است؛ سوخت هنوز وارد پمپ‌های بنزین نوار غزه نشده است؛ آوار برداری در غزه ادامه دارد؛ مشاغل و کسب و کار‌ها آسیب دیده و از بین رفته اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار