نماینده مجلس مطرح کرد؛

تأمین منافع ملت ایران محور مذاکرات وین

مقتدایی با تأکید بر اینکه تأمین منافع ملت ایران و جبران خسارت‌ها به‌عنوان اصول اصلی مذاکرات است، گفت: ما باید برای خوشایند ملت فعالیت کنیم و به دنبال راضی کردن طرف مقابل به هر قیمتی نیستیم.
کد خبر: ۵۳۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 10August 2022

تامین منافع ملت ایران محور مذاکرات وین

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات احیاء برجام و رفتار غربی‌ها، اظهار داشت: غربی‌ها، اما و اگر‌هایی را مطرح می‌کنند، این در حالی است که آن‌ها باید به صراحت بپذیرند که ایران دارای حقوق شناخته شده‌ای است که آن‌ها ملزم به رعایت آن هستند. در طول ماه‌های گذشته ایران بیشترین حد همکاری را درباره برجام با آن‌ها داشته و بر اینکه نمی‌خواهد مذاکرات فرسایشی شود، تاکیدکرده، اما طرف مقابل ما بر فرسایشی شدن مذاکرات تاکید دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون اروپا پیشنهادی را ارایه کرده که دارای شبهه جدی است. در اینجا سوالاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه آیا طرف‌های مقابل آنچه که منافع ملت ایران را تامین می‌کند را به صراحت می‌پذیرند؟ یا اینکه دوباره روند‌های فرسایشی و توام با شک و تردید را دنبال می‌کنند؟

وی تصریح کرد: موضوع واضح و روشنی است که غربی‌ها باید بپذیرند بدعهدی کردند و باید تخلفات و خسارت‌هایی که به ما رساندند را جبران کنند نه آنکه مجدد پیشنهاد‌هایی را مطرح کنند که ابهامات اساسی دارد. در هر صورت تاکید ما بر مذاکره کننده‌گان ایرانی در کمیسیون امنیت ملی این بوده که اصل بر تامین منافع ملت ایران است و ما باید برای خوشایند ملت فعالیت کنیم و به دنبال این نیستیم که به هر قیمتی طرف مقابل راضی شود.

مقتدایی یادآور شد: به هر دلیلی باید آنچه که بیشترین حد منافع را برای ملت ایران دارد، در عمل رخ دهد. ما سال‌ها مقاومت کردیم و اکنون امریکایی‌های پیمان شکن باید تصمیم سیاسی بگیرند، زیرا اتحادیه اروپا توان تحقق خواسته‌های ما را نداشته است. سرد شدن هوای اروپا قابل پیش بینی است لذا اروپایی‌ها باید بدانند اگر در گرمای تابستان از ایران حمایت نکنند توقع حمایت ایران در سرمای زمستان بی‌جاست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه در هر دور از مذاکراتی که در خصوص برجام داشته به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش داده است لذا اعضای کمیسیون در اولین فرصت گزارش مذاکره کننده ارشد کشورمان را استماع خواهند کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار