نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

ترویج و تقویت فرهنگ عاشورا مورد توجه قرار گیرد

«محمدی لائینی» با تأکید بر ترویج فرهنگ، اخلاق و سیره عملی امام حسین (ع) در جامعه گفت: تقویت فرهنگ عاشورا مورد توجه باشد.
کد خبر: ۵۳۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ - 11August 2022

ترویج و تقویت فرهنگ عاشورا مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده‌ ولی فقیه در مازندران ‌در رویداد آموزشی و مهارتی با عنوان پروانگی ویژه دختران دانش آموز دهه هشتادی که در اردوگاه بادله برگزار شد به تربیت مبلغین دینی در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار داشت: زن مسلمان باید شخصیت بروز داشته باشد و پایبند به اعتقادات و فرهنگ دینی باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه زن مسلمان یک انسان با شخصیت، با فضیلت، اخلاق مدار و باسواد باید باشد، بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی ورودی بانوان به دانشگاه‌ها و حوزه از برادران بیشتر است.

وی با اشاره به پایبندی حضرت زینب (س) به نماز و ولایت افزود: خطابه قوی آن حضرت موجب شد که بانوان در مجلس ابن زیاد برای شهادت و مظلومیت امام حسین (ع) اشک بریزند.

محمدی لائینی با بیان اینکه جنگ یزید و امام حسین (ع) جنگ دو شخص نیست جنگ دو فرهنگ و تربیت، دو نگرش و اخلاق است، اظهار داشت: انسان با تربیت و فرهنگ امام حسین (ع) به سعادت خواهد رسید و باید مروج این فرهنگ باشیم.

این مسئول با بیان اینکه امام حسین (ع) نباید در مصائب واقعه شود بلکه باید فرهنگ، اخلاق، سیره عملی امام حسین (ع) در جامعه ترویج شود، افزود: تقویت فرهنگ عاشورا مورد توجه باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه عقل، دین و وجدان زمانی که زندگی امام‌حسین (ع) و زندگی یزید را مشاهده می‌کند متوجه می‌شویم که باید با فرهنگ حسینی به سعادت خواهیم رسید، ادامه داد: سگ گردانی و بی‌بندباری با فرهنگ حسینی منافات دارد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار