روسیه خواستار حفظ آتش‌بس در نوار غزه شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از طرفین درگیر در نوار غزه خواست خویشتن‌داری نشان دهند و توافقات درمورد آتش‌بس در نوار غزه را حفظ کنند.
کد خبر: ۵۳۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ - 11August 2022

روسیه خواستار حفظ آتش‌بس در نوار غزه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه حمایت‌های جهانی از توقف درگیری‌ها در نوار غزه بین رژیم موقت صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، مسکو نیز خواستار حفظ آتش‌بس شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه از طرفین درگیر در نوار غزه خواست خویشتن‌داری نشان دهند و توافقات روز سه‌شنبه درمورد آتش بس در نوار غزه را حفظ کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا طی نشست خبری در مسکو گفت: «مسکو به‌طور جدی نگران موج جدید خشونت در منطقه درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیل است. ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند».

وی با بیان اینکه وخامت اوضاع در منطقه حاکی از ضرورت مذاکرات سازنده در اسرع وقت است، توضیح داد: «طرفین نباید اقداماتی را انجام ندهند که می‌تواند توافق آتش‌بس منعقد شده در هفتم آگوست بین شبه‌نظامیان در نوار غزه و ارتش اسرائیل را مختل کند».

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که در جنگ سه روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۴۵ فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر نیز زخمی شدند.

جدیدترین دور حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر روز جمعه گذشته (۱۴ مرداد) با ترور «تیسیر الجعبری»، از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی موسوم به سرایا القدس آغاز شد و در حالی که صهیونیست‌ها گفته بودند که یک هفته این درگیری‌ها به طول خواهد انجامید، اما پس از گذشت سه روز، در نهایت با میانجی‌گری مصر، منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است.

بامداد سه‌شنبه نیز جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی وضعیت نوار غزه در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به این منطقه در پی حمایت کشور‌های غربی از تل‌آویو، بدون نتیجه‌ای به پایان رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار