فرمانده قرار گاه لشکر 16 زرهی قزوین:

شهید لشگری اقتدار یک نظامی را به رخ جهانیان کشاند

محمدشفیعی گفت: این شهید بزرگوار 18 سال اسیر بوده که 10 سال آن در زندان انفرادی بوده، وقتی ایشان به وطن بازگشت، اقتدار یک نظامی را به رخ جهانیان کشاند.
کد خبر: ۵۳۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ - 11August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، یادواره شهیدان سرلشکر «خلبان عباس بابایی» و «حسین لشگری» و گرامیداشت شهدای خلبان استان قزوین، با حضور سردار سرتیپ «ابوالحسن کبیری» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، «لطف‌الله سیاهکلی‌مرادی» نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و «رجب رحمانی» نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قزوین امروز (پنجشنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار ‌شد.

در این مراسم، «امیرحسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین اظهار داشت: اگر فرصت پیش می‌آید مسئولان و مردم برای شهدا کاری انجام دهند، به دلیل این است که شهدا آنها را دعوت کردند و افتخار دادند که برای آنها خدمتگزاری کنند.

وی افزود: فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا در این راستا باید مسئولان و مردم همواره در گرامیداشت نام این عزیزان در جامعه تلاش کنند زیرا امنیت و آرامش خودشان را مدیون آنها هستند.

این مقام مسئول با اشاره به زندگی سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی گفت: این شهید بزرگوار همه زندگی مادی و معنوی خود را فدای انقلاب اسلامی کرد و از آسایش و آرامش خود و خانواده‌اش و همچنین مقام و قدرت گذشت تا این انقلاب بماند.

محمدشفیعی خاطرنشان کرد: زمانی‌ که سرهنگ عباس بابایی از افسران لایق نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بود رهبر فرزانه انقلاب درخواست کردند درجه سرتیپی به ایشان بدهند که دو درجه از درجه قبلی‌اش بالاتر بود، این مهم نشان از شایستگی والای این شهید بزرگوار است که در تاریخ انقلاب ما کمتر دیده می‌شود.

فرمانده قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین بیان کرد: شهید بابایی در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد من از شهدا شرمنده‌ام و به انقلاب بدهکارم، در حالی که این شهید بزرگوار همه‌ چیز خود برای انقلاب اسلامی فدا کرد. همچنین شهید بابایی زمانی ‌که می‌خواست به مکه مشرف شود گفت امنیت کشتی‌های خلیج‌فارس و آرامش مملکتم برای من مهم‌تر است، مطالب بیان شده بیانگر اخلاص و فروتنی این شهید بزرگوار بوده و مسئولان و قشرهای مختلف جامعه باید از سیره و منش ایشان درس بگیرند.

این مقام مسئول گفت: مسئولان هرازگاهی باید با خودشان فکر کنند که چه کارهایی کرده‌اند برای مردم ایران که همواره پای انقلاب خود ایستاده‌اند و در جهت خدمتگزاری روزافزون به آنها تلاش کنند.

محمدشفیعی با اشاره به اینکه هر پیروزی که در انقلاب اسلامی به‌ دست ‌آمده باید امنیت هوایی آن منطقه توسط خلبانان تیزپرواز جمهوری اسلامی ایران برقرار باشد، یادآور شد: در شرایطی که دنیا مقابل ایران بود خلبانان شهید و رزمنده وظایف خود را به‌درستی انجام دادند، لذا باید مسئولان و مردم همیشه قدردان رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنها باشند که هستند.

فرمانده قرارگاه لشکر 16 زرهی قزوین با اشاره به سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری گفت: این شهید بزرگوار 18 سال اسیر بوده که 10 سال آن در زندان انفرادی بوده، وقتی ایشان به وطن بازگشت، اقتدار یک نظامی را به رخ جهانیان کشاند. شهید لشگری در زندان موفق شد قرآن‌کریم را حفظ و 26 سال نماز قضا ادا کند در حالی که نمازی بدهکار نبود، این تقوا فقط  با توسل به خداوند متعال به اهل‌بیت(ع) محقق می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار