دریادار سیاری:

رزمایش مشترک بزرگ ارتش برگزار می‌شود/ راهبرد ما بازدارندگی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز راهبرد ما بازدارندگی است تا هیچ دشمنی فکر تعرض به کشور به مغزش خطور نکند.
کد خبر: ۵۳۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ - 12August 2022

آیین دانش آموختگی دوره ۱۸ تکاوری نیروی دریایی ارتش برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین دانش آموختگی دوره ۱۸ تکاوری مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش که در اردوگاه صحرایی شهید مولایی منجیل برگزار شد، اظهار داشت: حماسه ۳۴ روزه مقاومت خرمشهر، عملیات ثامن الائمه، بیت المقدس و والفجر و پدافند از جزایر و سکو‌های نفتی، عملیات مروارید و بیش از ۲۰۰ عملیات اسکورت دریایی سابقه درخشانی است که نیروی دریایی ارتش در کارنامه خود دارد و در همه آن‌ها عملکرد جانانه تکاوران و تفنگداران دریایی متجلی است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: به لطف خدا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر افتخاراتی که در عملیات‌های دوران دفاع مقدس خلق کرد، مأموریت خطیر حفاظت از اقتصاد کشور با اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی را نیز به بهترین شکل انجام داد. این نیرو اجازه نداد هیچ کشوری مگر با اجازه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس حضور یابد و سیادت و اقتدار دریایی و اقتصاد کشور را حفظ کرد و امروز هم این مسیر را مقتدرانه ادامه داده و با اقتدار و افتخار در دریا‌های آزاد حضور دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نیرو‌های تفنگدار و تکاور ضمن نگهداری از تجهیزات آماده به کار، تجهیزات جدیدی را در تعامل با جهاد خودکفایی و مراکز دانش بنیان ساخته اند، افزود: هر جا تمامیت ارضی و منافع جمهوری اسلامی ایران در خطر باشد، تکاوران و تفنگداران دریایی حضور دارند.

دریادار سیاری در ادامه گفت: این دوره ها، دوره‌های دانش آموختگی عاشورایی است، امروز راهبرد ما بازدارندگی است تا هیچ دشمنی فکر تعرض به کشور به مغزش خطور نکند و مهمترین مؤلفه ارتقاء بازدارندگی در نیرو‌های مسلح، داشتن نیروی انسانی مومن، معتقد، ولایتمدار، شهادت طلب، با شهامت و آموزش دیده است.

وی تأکید کرد: در طول عمر بابرکت ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌ایم، می‌ایستیم و خواهیم ایستاد و معتقدیم؛ ایستادگی در برابر ظلم از ارزش‌های انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: نیروی دریایی در طول سال رزمایش‌های متعددی دارد و در دریای جنوب رزمایش‌های تخصصی متفاوتی توسط یگان‌های تفنگدار و تکاور دریایی، موشکی، جنگال، هوادریا و سطحی و زیرسطحی انجام می‌شود و پایان سال نیز رزمایش مشترک بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران را باز هم برای نمایش قدرت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی و نیروی مسلح به معرض نمایش می‌گذاریم.

در ابتدای این آیین دریادار دوم ستاد گودرز بهرامی فرمانده مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل طی گزارشی اذعان داشت: دانش آموختگان دوره تکاور دریایی در ۱۹هفته آموزش‌های نظری، عملی، میدانی و مهارتی را فراگرفته اند.

در این آیین، تفنگداران و تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش در منجیل با اجرای رزمایش میدانی، آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

تجلیل از مربیان، اساتید و دانش آموختگان پایان بخش آیین دانش آموختگی دوره ۱۸ تکاوری مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار