نماینده ولی فقیه در یزد:

هیئت‌های مذهبی برای خدا و یاری دین خدا قدم بردارند

آیت‌الله «ناصری» با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: هیئات مذهبی باید برای خدا و در مسیر انسجام بخشی جامعه و یاری دین خدا قدم بردارند و مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند.
کد خبر: ۵۳۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ - 12August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اهمیت تقوا در طول زندگی با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا داشتن، همان اطاعت خدا و پرهیز از مخالفت با خدای متعال و پرهیز از گناه است.

وی با اشاره به وصف صادقین بیان کرد: در قرآن تعدادی از انبیاء الهی در زمره صادقین شمرده شده‌اند و آن‌ها «قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِی»، هستند یعنی شروع حرکت، برنامه و اساس کار آن‌ها بر اساس صدق است.

ناصری با بیان اینکه صادق بودن معانی متفاوتی دارد، افزود: صادق کسی است که راستگوست و در مسیر راستی حرکت می‌کند و در گفتار و کردار خود صادق است و حرکتی که خلاف صداقت باشد، انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ماهیت حرکت و نیت و روحیه صادقین یا صدیقین بر اساس صدق است و هیچ دو رویی و دو رنگی و انحراف در مسیر ندارند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در دنیا مصادیق صادقین، انبیاء و اهل بیت علیهم السلام هستند و این‌ها حد اعلای صادقین هستند و قرآن نیز تاکید کرده که اگر می‌خواهید به مقصد برسید باید با صادقین حرکت کنید.

ناصری عنوان کرد: خداوند متعال که ما را در مسیر صدق قرار داده، ما را به همراهی با صادقان توصیه کرده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در شجاعت، ایثار، عشق به خدا و خوف از خدا برای همه ما شناخته شده است، اظهار داشت: شخصی از امام حسین (ع) پرسید: یا حسین چگونه صبح کردی؟ فرمود: من صبح کردم در حالی که پروردگاری دارم که بالای سر من است و آتش جهنم در پیش است و مرگ هم همیشه طالب من است و حساب و کتاب خدا هم دور من حلقه زده و من نیز گرفتار عمل خود هستم، اما آنچه دوست دارم به آن نرسیده ام و آنچه را هم که نسبت به آن کراهت دارم نمی‌توانم دفع کنم، امور زندگی من به دست دیگری است اگر او خودش خواست مرا عذاب می‌کند و اگر خواست مرا می‌بخشد.

ناصری با بیان اینکه چه کسی بیشتر از امام حسین (ع) دین خدا را نصرت کرده است، گفت: چنین امامی خود را گرفتار اعمالش می‌بیند و ما که مرید او هستیم باید مراقب باشیم و از خدا بخواهیم که ما را در مسیر تقوا و رسیدن به قرب الهی هدایت کند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه‌ای که امام حسین (ع) در منا ایراد کردند، اظهار داشت: امام حسین (ع) فرمودند که خدایا تو میدانی که دعوا بر سر قدرت نیست و به دنبال به دست آوردن پست و مقام دنیا نیز نیستیم؛ پرچم دین تو افتاده و آثار حقیقت دین تو در حال از بین رفتن است و زحمات انبیاء و اولیاء در حال هدر رفتن است و ما به دنبال برافراشته کردن پرچم دین تو و از بین بردن فساد در جامعه هستیم.

ناصری با بیان اینکه اگر، ولی زمان و دین خدا را یاری نکنیم، ظالمان بر ما مسلط می‌شوند، اظهار داشت: امروز آمریکایی‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال تفرقه افکنی بین مردم و ضعیف کردن اعتقادات مردم و سلب کردن غیرت دینی هستند و این‌ها مواردی بود که امام حسین (ع) برای آن جان خود و فرزندانش را فدا کرد.

وی تصریح کرد: اگر ظالمان بر ما مسلط شوند، هیچ رحمی به ما نخواهند کرد و تمام تلاش و اصرار آن‌ها این است که نور پیامبر اکرم و اسلام را خاموش کنند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: همه امام حسینی‌هایی که امام و انقلاب و دین و امام حسین (ع) را دوست دارند، بدانند که اکنون وقت آن است که دست به دست هم دهند و دین خدا را یاری دهند.

وی عنوان کرد: تمام هدف امام حسین (ع) کار کردن برای تقویت دین خدا و برای پیاده کردن منویات رسول خدا (ص) است و کار برای غیر خدا به درد نمی‌خورد و کار حزبی و سیاسی به درد نمی‌خورد؛ اگر شاعری اگر مداحی باید برای خدا بخوانی و برای تقویت دین خدا بخوانی.

ناصری تصریح کرد: نیت خدا را خالص کنید و در مسیر یاری دین خدا و، ولی خدا قدم بردارید نه اینکه با استفاده از فرصت عزاداری، حرف‌هایی را مطرح کنیم که به درد دین و دنیای مردم نمی‌خورد و فقط برای سوء استفاده دشمن مناسب است.

وی تاکید کرد: هدف امام حسین از قیام عاشورا، خوش کردن دل منافقان و معاندان نیست بلکه هدف یاری دین خداست و نباید اجازه دهید کسی از عزاداری‌ها به نفع خود بهره برداری کند و اسلام و مسلمین و قیام امام حسین (ع) را زیر سئوال ببرد.

ناصری ضمن تقدیر از هیئت‌های مذهبی یزد و مردم عزادار حسینی که در گوشه گوشه شهر و روستا و استان به بهترین نحو ممکن با بیداری و آگاهی عزاداری کردند، افزود: متاسفانه گاهی برخی هیئت‌ها حرکاتی انجام می‌دهند که ممکن است پشت پرده‌هایی داشته باشند، اما واقعیت این است که قدری به عمل خود فکر کنند و ببینند هدف آن‌ها از سینه زنی چیست؟ خوشحالی اهل بیت (ع) یا خرسندی منافقان و معاندان؟

وی بر خلوص نیت در میان شعرا، مداحان، وعاظ و عزاداران تاکید کرد و اظهار داشت: اجر و پاداش واقعی با خداست و همگان در مسیر خشنودی خدا و امام حسین (ع) قدم بردارید و با آگاهی به عزاداری بپردازید و در مسیر اهداف قیام عاشورا قدم بردارید و از رضایت خدا غافل نشوید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها