امام جمعه کرمانشاه:

حضرت امام حسین (ع) نماد ایستادگی و مقاومت است

آیت الله «علما» گفت: حضرت امام حسین (ع) نماد ایستادگی و مقاومت است و توانست امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کند.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ - 12August 2022

حضرت امام حسین (ع) نماد ایستادگی و مقاومت استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: همه ما مدیون امام حسین(ع) هستیم، زیرا حضرت سید الشهدا(ع) برای همین تبیین دین جدش شهید شد، چون حضرت در دین جد خود انحراف دید و برای اصلاح آن انحراف قیام کرد.

 امام جمعه شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه حضرت امام حسین (ع) نماد ایستادگی و مقاومت است، گفت: امام حسین (ع) توانست امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کند.

آیت الله علما گفت: سید الشهدا (ع) به شهادت رسید برای این که ما به سلامت درون برسیم، به صراط مستقیم و به رستگاری برسیم.

وی پیرامون اهمیت روشنگری برای جوانان نیز گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) چقدر اصرار دارد نسبت به جوانان روشنگری کنید و اذهان آنان را هوشیار کنیم، امروز ما به جایی رسیده ایم که ابر قدرت شرق از ما تجهیزات می خرد.

آیت الله علما همچنین با تاکید بر ضرورت تبیین رویدادهای تاریخ اسلام از زمان بعثت پیامبر (ص) تا ظهور امام عصر (عج) افزود: امروز می توان به برکت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فکر و فرهنگ اسلامی و الهی را به جامعه تزریق کرد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه در ادامه خطبه هایش همچنین با اشاره به اینکه دشمن در گذشته به سرمایه هایی همچون نفت و گاز  در کشور ما چشم طمع دوخته بود گفت: امروز دشمن ذهن جوانان را نشانه رفته پس باید مراقب فکر جوانان بود.

آیت الله علما همچنین بر توجه جدی جوانان به احکام اسلام، انس با قرآن و مساجد و احترام به والدین شد و افزود: دین مبین اسلام برای تمام لحظات زندگی انسان برنامه دارد و هرکسی براساس این برنامه ها عمل کند در دنیا و آخرت سعادتمند می شود.

انتهام پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار