خطیب جمعه تبریز:

امام سجاد (ع) نقش محوری در احیای اسلام داشت

حجت‌الاسلام «عالی» خطبه‌های امام سجاد (ع) در مجلس یزید را یکی از خطبه‌های بسیار پرصلابت تشیع نام برد و گفت: نقش مهم و محوری امام سجاد(ع) بود که اسلام را دوباره در جهان زنده کرد.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷ - 12August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی عالی» امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اهمیت عزاداری‌های آگاهانه و با بصیرت مردم در مراسم مختلف محرم، اظهار داشت: عزادارهای سیدالشهداء (ع) باید تلفیقی از شور و شعور حسینی باشد.

 وی افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام و انقلاب به شدت درصدد حذف شعور حسینی در میان عزاداران است که باید با تیزبینی، بصیرت و دشمن شناسی که لازمه هر مومن ولائی است، در برابر این توطئه‌ها مقاومت کرده و آنها را خنثی کرد.

وی از بین بردن آثار نهضت حسینی در بین مسلمانان جهان را یکی از اهداف اصلی دشمنان در راستای نابودی شعور حسینی تعریف و اضافه کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که این ظرفیت اجازه نمی‌دهد اهداف و دسیسه‌های نظام سلطه در ممالک اسلامی به ویژه در میان شیعیان عملیاتی شود.

خطیب جمعه تبریز اظهار داشت: بر همین اساس دشمنان وحدت اسلامی سعی دارند تا شعور نهضت حسینی را از ما بگیرند و از این‌رو هیات‌های عزاداری باید علاوه بر ترویج شور حسینی نسبت به همگانی‌سازی شعور حسینی هم فعالیت کنند، چون از قبل این شعور حسینی، مدافعان حرم به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه حادثه کربلا باید از منظر عبرت و درس زندگی اجتماعی و سیاسی نگریسته شود، یادآور شد: سکوت خواص، بی‌‌بصیرتی، کم‌بینشی، ترس از جان، عافیت طلبی و اسیر مال دنیا شدن باعث شد تا حادثه عاشورا اتفاق افتد و این جزو عبرت‌های مهم تاریخی نهضت عاشورای حسینی است. 

«عالی» ادامه داد: فضاسازی، تبلیغات سوء ، تهدیدات، تزویر، شبهه‌افکنی‌ها و انواع فشارها و تحریم‌های دشمنان نباید منجر شود تا انسان بصیر در مسیر زندگی درست خود بلغزد و اگر لغزشی صورت بگیرد جریان توابین ایجاد می‌شود که پس از عاشورا نمی‌تواند چندان تاثیری داشته باشد.

وی به فضای اختناق دوران پس از عاشورا و امامت سجاد(ع) اشاره و اضافه کرد: در دوران امام سجاد (ع) شیعه بودن یک گناه بزرگ در جهان اسلام بود و حتی نام بردن از حضرت علی(ع) در مساجد و منابر جرم نابخشودنی به شمار می‌رفت.

امام جمعه موقت تبریز خطبه‌های امام سجاد (ع) در مجلس یزید را یکی از خطبه‌های بسیار پرصلابت تشیع نام برد و اظهار داشت: نقش مهم و محوری امام سجاد(ع) بود که اسلام را دوباره در جهان زنده کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها