طی بیانیه‌ای صورت گرفت؛

تقدیر جامعه مدرسین از حضور حماسی ملت ایران در مجالس عزاداری

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای از حماسه آفرینی‌های ملت ایران و هیئات مذهبی در تعظیم شعائر و ترویج معارف حسینی در ایام ماه محرم تقدیر کرد.
کد خبر: ۵۳۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ - 12August 2022
تقدیر جامعه مدرسین از حضور حماسی ملت ایران در مجالس عزاداریبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای از حماسه آفرینی‌های ملت ایران و هیئات مذهبی در تعظیم شعائر و ترویج معارف حسینی در ایام دهه اول ماه محرم تقدیر کرد.
 
متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
مجالس سوگواری و هیئت‌های حسینی کانون اصلی تقویت ایمان و بصیرت هستند. این مجالس که بر محور مودت اهل بیت (علیهم السلام) و برای احیا امر امامت و ولایت برگزار می‌گردند؛ بستری کم نظیر برای مجاهدت فی سبیل الله است. در این میان صحنه‌های بدیع حضور پررنگ و پرشکوه جوانان و نوجوانان در مجالس عزاداری نشان داد نسل جوان مؤمن انقلابی، استمرار دهنده و ادامه دهنده راه حسین (علیه السلام) است.
 
مردم مؤمن و شریف ما در اقصی نقاط کشور با برگزاری باشکوه این مجالس دینی بار دیگر بر مؤلفه‌های قدرت و عزت خود افزودند و اعتقاد به حاکمیت اندیشه دینی، التزام به امامت و بیزاری از خارج شدگان از ولایت را فریاد زدند.
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تکریم و تمجید از حماسه آفرینی‌های مردم و هیئات مذهبی در تعظیم شعائر و ترویج معارف حسینی اعلام می‌دارد.
 
ملت مؤمن و انقلابی ایران با امداد و نصرت الهی و توجهات حضرت، ولی الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه) با سلوک در راه حسین (علیه السلام) و بصیرت و هوشیاری توانسته است بخش اعظمی از توطئه‌های ضد دینی و هجمه‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و امنیتی علیه قداست و عظمت حماسه کربلا را خنثی کند.
 
شور و شعور حسینی ملت ما در مبارزات ضد طاغوتی، حماسه‌های سال‌های دفاع مقدس، و مبارزه با فتنه‌ها و توطئه‌های ضد اسلامی همیشه متبلور و نمایان بوده است و حقیقت «ما ملت امام حسینیم» را آشکار کرده است.
 
هویت، ملیت، قومیت و همه ابعاد زندگی ما با حسین (علیه السلام) معنا می‌یاید و دنیا ما را در تقدیس و تکریم حسین (علیه السلام) می‌شناسد.
 
در حادثه کربلا، دشمنان حق و حقیقت در جنایت‌های خود نهایت خباثت و ددمنشی را برای شکستن قداست و حرمت اهل بیت بروز دادند، اما نور پر فروغ حسین خاموش نشد و مشعل فروزان شهید کربلا برای همیشه‌ی تاریخ معیار شناخت حق و باطل شد. پیام عاشورا این است که، شوکت و جلالت حق، خدشه ناپذیر است و آنان که در مقابل امام نور، عَلَم طغیان و فساد بلند کنند هلاک خواهند شد. قدسیت و عظمت خون حسین بر شمشیر باطل پیروز شد و این یک حقیقت تبدیل ناپذیر است.
 
حرمت و قداست ولایت یک قداست الهی است. امروز نیز هر جریانی بخواهد در مقابل پیشوا و امام جامعه بر مسیر اهل بغی حرکت کند، فرجامی جز سقوط و خذلان نخواهد داشت. ولایت فقیه نیز امروز امتداد راه امامت است و دشمنی با این راه، دشمنی با اصل دین است.
 
شهید کربلا معیار شناخت حق از باطل است و خط نفاق و دروغ با مصباح الهدی رسوا می‌شود. ملت ما در عاشورای سال ۸۸ با نور حسین (علیه السلام)، نفاق و فساد را شناخت و حماسه نهم دی را آفرید. همچنین با پرچم هدایت حضرت سید الشهدا، فتنه تکفیر را خنثی کرد و با شعار «کلنا عباسک یا زینب» برای دفاع از حرم، خون شرافت و افتخار داد. حماسه عاشورا و حادثه کربلا برای همیشه تاریخ، معیار حقیقت است و غبار فتنه‌ها را می‌زداید.
 
ملت فهیم ایران با ایمانی مملو از بصیرت و صبر، علم ولایتمداری خویش را به اهتزاز در آورده است و در راه حسین به مجاهدت و ایستادگی ادامه خواهد داد ان شاءالله.
 
از خداوند متعال دوام فضل و رحمتش بر ملت عظیم‌الشأن ایران را مسألت می‌نمائیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها