آئین وصال مادر و خانواده شهید «پرویز پوردل» با فرزندشان پس از 34 سال در اهواز

آئین وصال مادر و خانواده شهید «پرویز پوردل» با حضور خانواده این شهید والامقام، مسئولان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، دسته جات عزاداری، اقوام و عشایر خوزستان و مردم شهید پرور و ولایتمدار اهواز در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ - 12August 2022

آئین وصال مادر و خانواده شهید «پرویز پوردل» با فرزندشان پس از 34 سال در اهوازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، آئین وصال مادر و خانواده شهید «پرویز پوردل» شامگاه پنج شنبه با حضور «سید عبدالنبی موسوی فرد» نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، معاونین استاندار خوزستان، «سید کریم حسینی» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، سردار «سیدمحمد صالحی»، فرمانده انتظامی خوزستان، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، خانواده این شهید والامقام، مسئولان نظامی و انتظامی، جامعه کارگری خوزستان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، دسته جات عزاداری، اقوام و عشایر خوزستان و مردم شهید پرور و ولایتمدار اهواز در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برگزار شد.

در این مراسم، مادر، خواهر، برادران و تعدادی از بستگان شهید پوردل پس از 34 سال دوری و صبوری با استقبال بی نظیر مردم اهواز بر بالین مزار فرزندشان حاضر شدند و به این فراق پایان دادند.

مراسم استقبال از خانواده شهید پوردل با نوای مذاحی «حاج صادق آهنگران»، خیر مقدم مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران و سخنرانی سردار مرادحاجتی و همچنین قرائت پیام سردار سرلشکر اشتری فرمانده فراجا همراه بود.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید «پرویز پوردل» ساکن اسلامشهر استان تهران و از نیروهای ژاندارمری سابق بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس به سربازی اعزام شد و در دوران خدمت همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت. شهید پوردل در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد.

پس از چندین سال غم فراق و غربت، پیکر مطهر شهید «پرویز پوردل»، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد و به‌عنوان شهید گمنام در اهواز آرام گرفت. حالا پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

این شهید والامقام همراه با یک شهید دیگر به‌عنوان شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و جمعی از کارکنان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در محوطه این شرکت به آغوش خاک سپرده شد تا محفلی برای دلدادگان راه شهادت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار