بخشدار «فین» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بقاع متبرکه را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم

«صادقی» با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که باید با نگاه عالمانه به موضوع بقاع متبرکه پرداخته شود، گفت: با پیروی از منویات معظم‌له بقاع را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۵۳۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲ - 16August 2022

«حجت صادقی» بخشدار «فین» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بندرعباس، اظهار داشت: گردشگری مذهبی نه‌تنها در راستای دين و اعتقادات و معنويت است؛ بلكه موجب رونق اقتصادی نیز خواهد شد.

بخشدار «فین» ادامه داد: با تكريم و بزرگداشت هرچه بيشتر مقام امامزادگان و بقاع متبركه، می‌توانیم شاهد رشد جنبه‌های اعتقادی و معنوی مردم و همچنين افزايش گردشگران مذهبی باشيم.

صادقی گفت: در زلزله سال گذشته، تعدای از بقاع متبرکه تخریب شدند که با پیگیری‌ها، خدماتی در راستای بازسازی آن‌ها صورت گرفته؛ اما این میزان خدمات کم است و تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که باید با نگاه عالمانه به موضوع بقاع متبرکه پرداخته شود، بیان داشت: با پیروی از منویات معظم‌له بقاع را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

بخشدار «فین» تأکید کرد: علاوه بر پرداختن به امور عمرانی و آبادانی امامزادگان، اقدامات فرهنگی قرآنی نیز در بقاع متبرکه باید انجام شود؛ چراکه هدف قرار گرفتن امامزادگان توسط دشمنان، مغرضان و حتی روشنفکران امروزی، فقط زیارت سلاله اهل‌بیت (ع) نیست؛ بلکه آن‌ها قصد دارند تا ریشه اسلام و اعتقاد به مبانی دین را بخشکانند.

وی با بیان این‌که امامزادگان در هر منطقه‌ای که حضور دارند، مردم آن منطقه از اعتقادات دینی و زلالی برخوردار هستند، ادامه داد: حضور در بقاع متبرکه، بهانه‌ای است تا مردم در فضای معنوی که به‌واسطه عرفان، روحانیت، شفافیت و روح بلند امامزادگان شکل گرفته است، اعتقادات خود را راسخ‌تر از قبل کرده و تجدید میثاقی با آرمان‌های اهل‌بیت (ع) داشته باشند.

صادقی خاطرنشان کرد: کارهایی از سوی اوقاف و امور خیریه و نیز هئیت امنای بقاع متبرکه «فین» انجام شده که افزایش و ارتقاء آن‌ها نیازمند همکاری و همت مردم عزیز و مسئولان دلسوز انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار