در قالب مسابقات نظامی ۲۰۲۲ روسیه انجام می‌شود؛

شناسایی مناطق مشکوک به آلودگی شیمیایی

تیم‌های شرکت‌کننده در رشته «محیط امن» از سری مسابقات نظامی ۲۰۲۲ روسیه باید برای یافتن منابع رادیواکتیو روی زمین و تجهیزات و نیز تعیین مواد سمی در هوا با یکدیگر رقابت کنند.
کد خبر: ۵۳۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵ - 16August 2022

شناسایی مناطق مشکوک به آلودگی شیمیاییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مسابقه «محیط امن» یکی از رشته‌هایی است که در سری مسابقات بین المللی نظامی روسیه هر سال برگزار می‌شود. امسال میزبانی این مسابقه را «ازبکستان» بر عهده گرفته و شامل سه مرحله «انفرادی»، «تیراندازی» و «امدادی» است.

نفرات شرکت‌کننده باید بیش از ۲۰ استاندارد را برای آموزش ویژه و حفاظت از NBC رعایت کنند؛ بدین‌صورت که باید بر موانع پیش‌بینی شده در مسیر رقابت‌ها غلبه کنند، در تیراندازی عملی حضور یابند، به جستجوی منابع رادیواکتیو بپردازند، عوامل شیمیایی را شناسایی کرده و درمان اولیه مصدومان ناشی از بکارگیری عوامل شیمیایی را انجام دهند و از خط آتش نیز عبور کنند.

در طول مسابقه انفرادی، رانندگان وسایل نقلیه شناسایی عوامل شیمیایی باید مهارت‌های رانندگی با تجهیزات ویژه را در یک مسیر بسته به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر نشان دهند و در مرحله تیراندازی، شرکت‌کنندگان باید توانایی شلیک از موقعیت‌های مختلف در یک فضای محدود آن هم با دقت بالا را نشان دهند.

همچنین تیم‌ها باید مهارت‌های خود را در یک مسیر ویژه مجهز به مکان‌هایی برای نمونه‌برداری از خاک‌های مشکوک به عوامل شیمیایی، یافتن منابع رادیواکتیو روی زمین و تجهیزات، تعیین مواد سمی در هوا و انجام پردازش ویژه تجهیزات نشان دهند.

این مسابقات سال گذشته در «کورلا» جمهوری خلق چین برگزار شد، اما امسال در منطقه سمرقند جمهوری ازبکستان با حضور تیم‌هایی از ایران، ویتنام، بلاروس، چین، روسیه و ازبکستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار