کارشناس مسائل غرب آسیا:

حزب‌الله به کنشگر منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است

زنگنه گفت: طی این سال‌ها حزب‌الله در حوزه مسائل نظامی، طراحی و مقابله با چالش‌ها تجربیات زیادی کسب کرده و از یک نیرویی که در سطح لبنان فعالیت می‌کرد به یک کنشگر منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۳۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ - 15August 2022

حزب‌الله به کنشگر منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «صباح زنگنه» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی در مورد عملکرد حزب‌الله لبنان طی ۱۶ سال گذشته پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ که منجر به شکست صهیونیست‌ها و برقراری آتش بس بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت شد، اظهار داشت: طی این سال‌ها حزب‌الله در حوزه مسائل نظامی، طراحی و مقابله با چالش‌ها تجربیات زیادی کسب کرده و از یک نیرویی که در سطح لبنان فعالیت می‌کرد به یک کنشگر منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که طی مدت اخیر حزب‌الله لبنان وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌ها شده است، اضافه کرد: در حال حاضر می‌بینیم که حزب‌الله لبنان در کنار دفاع و مقابله با صهیونیست‌ها وارد فاز فعالیت‌های سیاسی شده و در این عرصه از جمله ورود به پارلمان لبنان موفقیت‌های خوبی کسب کرده چنانکه این حضور باعث شده که معادلات سیاسی در پارلمان این کشور به نفع حزب‌الله و جریان‌های همسو با آن تا حدود زیادی رقم بخورد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر این‌که چنین موقعیتی برای حزب‌الله لبنان باعث ایجاد محدودیت‌ها و رعب و وحشت بیشتری برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه شده، خاطرنشان کرد: آن‌ها در همین چارچوب با تبلیغات خود تلاش کردند که حزب‌الله لبنان را جدای از مردم و جامعه لبنان معرفی کنند و در مقاطعی برخی از مشکلات به وجود آمده در لبنان را معطوف به حزب‌الله کرده و او را مقصر جلوه دهند.

زنگنه با اعتقاد بر این‌که حزب‌الله لبنان در مواجهه با بسیاری از این چالش‌ها توانسته آن‌ها را به خوبی مدیریت کند و حتی از آن‌ها به عنوان فرصت برای کسب موفقیت‌های بیشتر استفاده کند، ادامه داد: در حوزه نظامی نیز حزب‌الله لبنان در حال حاضر به انواع تسلیحات پیشرفته دست پیدا کرده و توانسته مدیریت صحنه‌های گوناگون مبارزاتی در این عرصه را عملا در دست بگیرد.

وی در پایان گفت: در واقع می‌توان گفت حزب‌الله لبنان در حال حاضر به یک کنشگر منطقه‌ای تبدیل شده که در معادلات منطقه نقش تعیین‌کننده و موثری دارد و توانسته بر روند این معادلات نقش آفرینی کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار