رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

بانوان در خط مقدم «جهاد تبیین» قرار دارند/ جهاد تبیین مانع «تحریف» آموزه‌های دفاع مقدس می‌شود

سردار کارگر با تاکید بر اینکه بانوان در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند، گفت: باید با جهاد تبیین مانع تحریف حماسه‌های دفاع مقدس شویم و رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را به دور از مبالغه نسل به نسل اشاعه دهیم.
کد خبر: ۵۳۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ - 15August 2022

نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس بیشتر از مردان بوده است/ بانوان در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست هم‌اندیشی رؤسای دایره استانی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس که امروز (دوشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در  طول ۱۰ سال گذشته، حداقل به اندازه ۴۰ سال در ابعاد مختلف اعم از ساخت مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس، نشر کتاب و...  فعالیت کرده است. 

سردار کارگر بر ضرورت شناخت صحیح آموزه‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در وهله نخست باید این ارزش‌ها را به درستی شناخت؛ اگر در این مسیر به درستی گام برداشته نشود، نتیجه ملموسی حاصل نخواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعتقاد و باور به ارزش‌های دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: نکته دیگر اعتقاد و باور به این ارزش‌هاست؛ لذا آن دسته از افرادی که در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس فعالیت می‌کنند، ابتدا باید خودشان به این ارزش‌ها و آرمان‌ها باور قلبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهاد در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت شبانه‌روزی می‌طلبد، اضافه کرد: به‌طور کلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای بسط و گسترش موضوع «جهاد تبیین» تشکیل شده است؛ زیرا همان‌گونه که از نام این بنیاد پیداست، به‌دنبال حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. در واقع شما بانوان که تحت مجموعه سازمان‌های این بنیاد فعالیت می‌کنید در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارید. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «هرکاری جهاد نیست؛ بلکه کاری جهاد است که بتواند نقشه دشمنان را نقش بر آب کند»، یادآور شد: باید با جهاد تبیین مانع تحریف حماسه‌های دوران دفاع مقدس شویم و رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را به دور از مبالغه نسل به نسل اشاعه دهیم.

وی با تمجید از فعالیت گروه «سلاله‌ها»، عنوان کرد: رؤسای دایره زنان ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها باید هر یک گروهی همچون «سلاله‌ها» را داشته باشند؛ زیرا همانگونه که قبلا هم گفتم، اگر می‌خواهیم دفاع مقدس را در جامعه معرفی کنیم، باید ابتدا از کودکستان‌ها، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها شروع کنیم و سپس به سراغ دانشگاه‌ها برویم.

سردار کارگر با اشاره به نقش مؤثر آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به‌دنبال این بود که آموزش و پرورش را هدف قرار دهد و در این راستا نیز تلاش‌های وافری کرده است؛ لذا به نظر می‌رسد در این زمینه باید با سرمایه‌گذاری، توطئه دشمن را خنثی کرد. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به سرود «سلام فرمانده» اشاره کرد و افزود: این سرود در شهرستان «لنگرود» استان «گیلان» به صورت مردمی و با کمبود امکانات ساخته شد. آن‌ها این کار را با اخلاص انجام دادند. اگر کاری با اخلاص و با هدف جهاد فی سبیل الله باشد، خداوند به آن برکت می‌دهد.

وی ادامه داد: سرود «سلام فرمانده» نه فقط در داخل کشور، بلکه در عرصه بین‌المللی مرز‌ها را درنوردید و به کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی نیز رسید؛ بر این اساس ما باید به‌دنبال کار‌های نو و بدیع برویم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را مکتبی متکی بر اعتقاد راسخ به خداوند و جهاد فی‌سبیل الله عنوان کرد و گفت: در حوزه انجام فعالیت‌های جهادی و انقلابی، نشد و نمی‌شود، نداریم. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بستر جبهه مقاومت یک جبهه قدرتمند و متحد ایجاد کرد و در این فرآیند به دست‌آوردهای شگرفی دست یافت. 

سردار کارگر ادامه داد: همیشه آرزو داشتیم که از ملل مستضعف یک ارتش یکپارچه تشکیل شود که زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است. این ماموریت سرنوشت‌ساز را حاج قاسم به نحو احسن انجام داد. در حقیقت سنت الهی این است که اگر خالصانه در راه خدا جهاد کنید، نصرت الهی شامل حال شما خواهد شد. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همه دنیا علیه ما بودند. این در حالی بود که برخی دولت‌مردان آن‌طور که باید از جبهه‌ها‌ی حق علیه باطل پشتیبانی و حمایت نمی‌کردند؛ زیرا اگر در آن مقطع از جبهه‌ها درست پشتیبانی می‌شد، شاید سرنوشت جنگ تحمیلی طوری دیگر رقم می‌خورد.

سردار کارگر به نقش مؤثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با تاکید بر اینکه نقش این جامعه شریف حتی از مردان نیز بیشتر بود، تصریح کرد: اعتقاد ندارم وضعیت کشور از نظر عفاف و حجاب مشکل دارد. در حقیقت این خود ما در دستگاه‌های مختلف هستیم که خوب عمل نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار