عدم آمادگی اتحادیه اروپا برای مواجهه با بحران مهاجرت

واکنش اتحادیه اروپا و انگلیس به بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ تاسف‌بار بود و به نظر می‌‎رسد که این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۳۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ - 15August 2022

عدم آمادگی اتحادیه اروپا برای مواجهه با بحران مهاجرت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در حالی که اتحادیه اروپا با بحران انرژی و کمبود گاز دست و پنجه نرم می‎کند، به نظر می‌‎رسد که بحران دیگری در مقابل چشمان آن‌ها در حال روی دادن است.

به گزارش «گاردین»، پی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا با موج فزاینده‌ای از پناهجویان مواجه شده که در تلاش برای عبور از مرز‌های اروپا هستند.

ارقام منتشر شده توسط «فرانتکس»، آژانس مرزی اتحادیه اروپا، نشان می‌دهد که «ورود‌های نامنظم» در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۱۵ هزار نفر افزایش یافته است که ۸۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.

بسیاری از مهاجران دیگر ممکن است شناسایی نشده باشند؛ تعداد تلاش برای ورود از طریق بالکان غربی در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود امسال حدود ۶۰ هزار نفر با قایق از کانال «مانش» عبور کنند که دو برابر مجموع سال ۲۰۲۱ است.

جالب است که این ارقام شامل میلیون‌ها اوکراینی نمی‌شود که از ماه فوریه از اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که مهاجرت به اروپا تا سال ۲۰۲۳ افزایش یابد؛ به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، مجموع آوارگان جهانی به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است و اگر جنگ اوکراین به طول انجامد، این رکورد شکسته خواهد شد.

«ایلوا یوهانسون»، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی، در اوایل این ماه گفت که اروپا با «چالش بزرگی» روبرو شده است.

او گفت که بحران‌های مرتبط با غذا و انرژی «می‌تواند منجر به بی‌ثبات شدن کشورها، قوی‌تر شدن گروه‌های تروریستی و قوی‌تر شدن گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته شود»؛ این بدان معناست که مردم از ماندن در کشورشان احساس امنیت نمی‌کنند.»

آیا اتحادیه اروپا و انگلیس با چالش مهاجرت مجدد روبرو هستند؟ آخرین تکرار پیمان مهاجرتی ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا یک «مکانیسم همبستگی داوطلبانه» محدود، مبهم و فاقد اتفاق آراست.

همانطور که از سال ۲۰۱۵ تاکنون چنین بوده است، اتریش، مجارستان، لهستان و سایر کشور‌های اروپایی اساساً هنوز از انجام کار‌های بیشتر در این زمینه خودداری می‌کنند.

علاوه بر این منتقدان همچنین می‌گویند که رفتار سخاوتمندانه اتحادیه اروپا با اوکراینی‌ها در مقایسه با غیر اوکراینی‌ها، یک استاندارد دوگانه آشکار و مشهود است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار