دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

امیدی که با پیشرفت و آبادانی در محروم‌ترین نقاط به ثمر می‌نشیند

پروژه‌های محرومیت زدایی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با حضور سردار برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا در بخش هزار جریب بهشهر به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۳۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ - 15August 2022

امیدی که با پیشرفت و آبادانی در محروم‌ترین نقاط به ثمر می‌نشیندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، پروژه‌های محرومیت زدایی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا امروز با حضور سردار برسلانی جانشین فرمانده سپاه استان در بخش هزار جریب بهشهر به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از مخزن آب ۱۰۰متر مکعبی با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان که مشکلات آب شرب آشامیدنی اهالی روستای زلت بهشهر را برای حداقل سی سال رفع نموده تا افتتاح خانه عالم در روستای پجیم با هزینه ۴۵۰ میلیون تومان و همچنین بهره برداری از جاده بین مزارع در این منطقه از مهمترین پروژه‌های محرومیت زدایی بوده که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا و با مشارکت اهالی این روستا‌ها و همچنین سازمان‌های مربوطه تکمیل و امروز شاهد لبخند امید و رضایمندی مردمان دوردست و کم برخوردار هزارجریب بهشهر بوده ایم.

افتتاح پروژه آبرسانی روستای «زلت» بهشهر

سردار «احمد برسلانی» جانشین فرمانده سپاه کربلا در حاشیه این مراسم اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در کنار قرارگاه محرومیت‌زدایی در مکان‌های کم‌برخوردار دست به فعالیت‌هایی می‌زنند که پروژه آبرسانی روستای زلت از آن جمله است.

وی با بیان اینکه مردم این روستا با ۲۰ متر مکعب حجم آب با کمبود آب مواجه می‌شدند و در تنگنا و سختی‌ها قرار می‌گرفتند و به سختی تأمین آب داشتند، افزود: این قرارگاه با همت مجموعه آبفا و مردم این روستا آب انبار ۱۰۰ متر مکعبی را ایجاد کردند که برای ۳۰ سال آینده مشکل این عزیزان را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افتتاح خانه عالم در روستای پجیم از جمله اقداماتی است که امروز شاهد آن هستیم، گفت: جاده بین مزارع نیز در آینده افتتاح خواهد شد و اقداماتی در بحث اشتغال در حوزه گیاهان دارویی، گندم و دام داشتیم که اساتید مجرب و متخصص در قالب گروه‌های جهادی تلاش می‌کنند سطح بهره‌وری را در بخش گندم داشته باشند.

سردار برسلانی با بیان اینکه در این راستا به دنبال توسعه در روستا‌ها هستیم، هزینه پروژه آبرسانی را ۴۸۰ میلیون تومان اعلام کرد که با همت سپاه و مردم و آبفای شهرستان انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: همچنین خانه عالم با هزینه ای قریب به ۴۵۰ میلیون تومان با همت مردم و سپاه و گروه‌های جهادی ساخته شده است تا نقش کلیدی روحانیت در ترویج دین اسلام و هدایتگری مهیا شود.

فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در ۵ حوزه

«رضا سلیمان‌نژاد» مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا نیز گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در راستای ماهیت ماموریتی که در مناطق محروم دارد در ۵ حوزه زیرساخت و عمران، اشتغال و معیشت، اجتماعی و فرهنگی، تعلیم و تربیت و پیشگیری و سلامت فعالیتش را در مناطق محروم که بالاترین ضریب محرومیت را دارند انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این حوزه نوع فعالیت مشارکتی است و با کمک دست اندرکاران روستا، شورا و دهیار و فرمانده پایگاه روستا، مدیر مدرسه، بهورز و همه موثرین دلسور روستا در کنار مجموعه‌های خدمت رسان مجموعه‌ای شکل می‌گیرد که مهمترین مشکلات روستا را شناسایی می‌کنند و در جهت رفع آن معضلات اقدام می‌کنیم.

سلیمان‌نژاد تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی زیرمجموعه سپاه کربلای استان انجام ماموریت می‌کند و در بسیاری از جا‌ها از امکانات و خدماتی که به شکل جامع از طریق سپاه ارائه می‌شود به مناطق محروم هدایت می‌کند و به این طریق یک خدمت دیگری را انجام می‌دهد با این نگاه که در چند سال آینده با ظرفیت‌های بی‌شمار نیروی انسانی از نوجوانان و جوانان این روستا و نیروی کار بخش تولید بتواند خدمات شایان به کشور ارائه کنند.

این مسئول با عنوان اینکه ما وظیفه داریم در این مناطق فعالیت کنیم تا سطح محرومیت کاهش پیدا کند و روستا‌ها به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند، اظهار داشت: در بحث اشتغال در حوزه گندم در سال چهارم فعالیت هستیم. سال اول را با مشارکت دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری کار تحقیقاتی را شروع کردیم. سال دوم کار تحقیقاتی ادامه پیدا کرد و از دو هکتار به ۵ هکتار رسید.

وی همچنین ادامه داد: در سال سوم با مشارکت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی سطح فعالیت به دو هزار هکتار رسید و در سال چهارم که برداشت گندم در این مقطع انجام شد و عملکرد رضایت بخشی داشت و کشاورزان عملکرد دو براری را گزارش می‌کنند ستاد اجرایی فرمان امام هم در کنار این سه مجموعه قرار گرفت و کار مشارکتی انجام گرفت که باعث ارتقاء سطح تولید شد.

این مسئول اضافه کرد: در بحث دام با کمک جهاد کشاورزی استان خوراک یارانه‌ای به مناطق محروم اختصاص می‌دادند و ما به مناطق محروم منتقل می‌کردیم. در بحث گیاهان دارویی هم با کمک جهاد کشاورزی و بنیاد برکت و متخصصین این حوزه این کار انجام شد.

وی بیان کرد: در بحث زیرساختی و عمران آنچه که باعث پیوند زیرساخت و عمران با معیشت و اشتغال است مثل جاده‌های بین مزارع را انجام می‌دهیم و با ایجاد جاده‌های بین مزارع سطح زیر کشت افزایش پیدا می‌کند و تردد ادوات کشاورزی به این زمین‌ها تسهیل می‌شود.

افتتاح خانه عالم در روستای پجیم

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا افزود: در موضوع آبرسانی و آب شرب مردم روستای زلت سالها مشکل داشتند و امروز یک مخزن ۱۰۰ متر مکعبی را در این روستا افتتاح کردیم و با این سیستم آبرسانی که با کمک آبفای استان و شهرستان و با مشارکت مرذم و شورا و دهیاری انجام شد این پروژه را تحویل دادیم و مشکل ۳۰ سال آینده در حوزه آبرسانی حل شد.

سلیمان‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های حوزه‌های آبرسانی مزارع کشاورزی گفت: همچنین در حوزه ساخت مدرسه نیز فعالیات داریم و امروز خانه عالم را در روستای پجیم تقدیم مردم کردیم و در مسئله تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی و پزشکی گروه‌های متخصص پزشکی را به این روستا‌ها هدایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته در روستای پجیم گروه پزشکی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بهورز روستا و معاونت بهداشت و سپاه کربلا اردوی یک روزه تخصصی را در این روستا داشتیم، افزود: از ابتدای سال تاکنون اردو‌های جهادی را در این روستا ۱۶ روز با چهار گروه مختلف برگزار کردیم و خدماتی را به مردم ارائه دادیم.

این مسئول با بیان اینکه گروه‌های استعدادیابی و پایش استعداد را برای دانش آموزان روستا یک مرحله انجام دادیم، گفت: امید است دانش آموزان که سرمایه‌های ارزشمد روستا هستند در مسیر استعدادشان هدایت شوند و در آینده بازوی توانمند روستا‌های خودشان باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار