نماینده مردم در مجلس:

تشکیل وزارت بازرگانی به تولید ملی آسیب می‌زند

حاجی‌دلیگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی باعث می‌شود تولید داخلی صدمه ببیند و مدیران بیشتر به سمت واردات بروند.
کد خبر: ۵۳۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ - 16August 2022

تشکیل وزارت بازرگانی به تولید ملی آسیب می‌زند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفم، چرا که این کار باعث می‌شود تولید داخلی صدمه ببیند و مدیران بخش‌های مختلف بیشتر به سمت واردات بروند.

وی متذکر شد: تشکیل وزارت بازرگانی برخلاف قانون برنامه ششم توسعه است و برای آنکه به تصویب برسد، به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این اولین بار نیست که بحث تفکیک وزارت صمت مطرح می‌شود و در مجلس قبل هم این موضوع در مجلس مطرح و تصویب شد، اما به دلیل بار مالی، از سوی شورای نگهبان رد شد.

وی تاکید کرد: به جای آنکه وزارت صمت تفکیک شود، فردی باید وزیر صنعت، معدن و تجارت شود که توانمندی‌ها لازم برای اداره بخش بازرگانی و صنعت را به صورت توأمان داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تشکیل وزارتخانه جدید بسیار زمان‌بر است و برای دولت هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر باعث می‌شود که هرگاه مجلس بخواهد از ابزار‌های نظارتی خود استفاده کند، دولتی‌ها بگویند که فعلاً این وزارتخانه نوپا است و از تفکیک آن زمان زیادی نگذشته است.

حاجی‌دلیگانی گفت: پیشنهاد بنده آن است که به جای تفکیک وزارت صمت، ادارات کل استانی این وزارتخانه تفکیک شود، به گونه‌ای که در هر استان یک اداره بازرگانی و یک اداره صنایع و معادن وجود داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار