معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع):

دومین یادواره شهدای عملیات «رمضان» در همدان برگزار می‌شود

«کریم‌پور» گفت: دومین یادواره شهدای عملیات «رمضان» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ - 16August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ پاسدار «علی‌اکبر کریم‌پور» معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) همدان امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یادواره شهدای عملیات رمضان و مراسم گرامیداشت سالروز حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه ۲۷ مرداد، ساعت ۱۷:۳۰ در حسینیه امام خمینی (ره) استان همدان برگزار خواهد شد.

کریم‌پور با اشاره به نقش موثر و جاودان رزمندگان و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند.

وی با بیان اینکه این عملیات پس از بیت‌المقدس جزء بزرگ‌ترین عملیات‌ها در زمان خود بود، تصریح کرد: با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر دشمن وارد شد که در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کرد که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت که در این عملیات ۳ گردان توسط سردار شهید «حاج حسین همدانی» از همدان به این عملیات اعزام شد که مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین سردار شهید «حبیب مظاهری» و فرماندهان گردان‌ها نیز شهید «محمد دلاوری» از تویسرکان و سردار «حاج جعفر مظاهری» و «جعفر علی‌ئی» بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت داشتند.

نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در مرداد ماه سال ۹۷ برگزار شد.

دومین یادواره شهدای عملیات «رمضان» در همدان برگزار می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار