معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما:

پیام دفاع مقدس را باید با زبانی جذاب به دانشجو انتقال داد

حجت‌السلام و المسلمین «معتمدی» گفت: با تهاجم فرهنگی دشمن، عده‌ای از نسل جدید در پذیرش باور ارزش‌های دفاع مقدس مشکل دارند به همین دلیل با نوآوری و ظرافت می‌توان آنها را جذب کرد.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ - 16August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌السلام و المسلمین «سید وحید معتمدی» معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما امروز در حاشیه دوره آموزشی دو روزه «توان‌افزایی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» که به همت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و دانشگاه آزاداسلامی فارس در حال برگزاری است، در خصوص شیوه تدریس این درس در دانشگاه اظهار داشت: با تهاجم فرهنگی دشمن، عده‌ای از نسل جدید در پذیرش باور ارزش‌های دفاع مقدس مشکل دارند به همین دلیل با نوآوری و ظرافت می‌توان آنها را جذب کرد. درس دفاع مقدس را نیز باید با شیوه‌های جذاب به مخاطبان آموزش داد.

معتمدی خاطرنشان کرد: شما همین که وارد کلاس دفاع مقدس شدید باید تشخیص بدهید که ذهن مخاطب شما کجا سیر می‌کند زیرا این درس هنوز کامل برای دانشجویان جا نیفتاده است. بر اثر تبلیغات سو دشمن و بد تبلیغ کردن ما یک دیوار بی اعتمادی و بی توجهی نسبت به مسائل ارزشی و معارف دینی و انقلابی بین عده‌ای از  جوانان و نوجوانان نسل جدید ایجاد شده و باید این دیوار بی اعتمادی شکسته شود.

وی افزود: کار فرهنگی سه سطح اثرگذاری دارد که در سطح یک از انجام کار فرهنگی، جنبه تبلیغی مهم است و کار فقط معرفی و تبلیغ می‌شود تا مخاطب آشنایی نسبی و اولیه با کار پیدا کند و هدف آن رساندن پیام و نوعی تلنگر است که هنر در این وادی نقش اول را برعهده دارد و عرضه اولیه انواع هنرهای سمعی بصری همانند پخش کلیپ از این رهگذر است.

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان سما گفت: در سطح دوم هدف تعلیم و یادگیری است و اینجا هدف رسیدن به نقطه مطلوب است و در این مرحله تعداد کمتری درگیر می‌شوند اما اثرگذاری بیشتر است و در سطح سوم که از همه مهمتر است و چهل سال  است از آن غفلت کردیم تربیت است که مرتبه بالاتر از تعلیم است و عده نادری به این سطح از تاثیرپذیری کار ما می‌رسند.

وی افزود: هنر ما این است که دسته سوم را بیشتر نمود ببخشیم و باید پرسید با این همه روضه و تبلیغ و با اینهمه هزینه برای بسط ارزشها و معارف چرا زیاد موفق نبودیم و چرا فقط به فکر تبلیغ بودیم و بیشتر خرج تبلیغ کردیم و برای تعلیم و بالاتر از آن برای تربیت کاری نکردیم؟

معتمدی در پایان گفت: چهار نکته تربیتی در تدریس رعایت کنید که اولین آن محبت بین معلم و متعلم و دیگری تلطیف فضا به سمتی است که دانشجو از کلاس لذت ببرد. استمرار و مداومت نیز دیگر نکته اصلی است که باید رعایت شود و آزادی به این معنا که احساس اجبار از درک مفاهیم برداشته شود نیز آخرین نکته تربیتی است که باید در تدریس موفق رعایت شود و با رعایت این نکات کافی است در یک کلاس 40 نفره بیشتر دانشجویان تبلیغ شوند اما حتی یک نفر اگر تربیت شود کافی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار