مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین:

امام حسین (ع) راه مقاومت و استقامت در برابر دشمنان را ترسیم کردند

حجت‌الاسلام «افشار» گفت: امام حسین (ع) راه مقاومت و استقامت در برابر دشمنان را ترسیم کردند، امام خمینی (ره) نیز در خصوص حفظ اسلام و عدم سازش با مستکبران بیانات ارزشمند و ماندگاری بیان کردند.
کد خبر: ۵۳۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ - 16August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین «عباس افشار» مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین، در دومین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین که عصر امروز (سه‌شنبه) در سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار شد، اظهار داشت: اربعین و پیاده‌روی آن دارای عظمت و شکوهی غیر قابل وصف است، زیرا این زیارت باشکوه از برکات و فضیلت‌های بی‌شمار نیز برخوردار است.

وی گفت: 26 هزار و 200 نفر در سامانه سماح برای اعزام به مراسم پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرموده‌اند «اگر مردم می‌دانستند که در زیارت امام حسین (ع) تا چه میزان فضیلت نهفته است از شوق این زیارت جانشان را نثار این مسیر می‌کردند»؛ اگر این زیارت با سختی همراه باشد قطعا با ثواب و اثرات مهمی عجین خواهد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین ادامه داد: امام صادق (ع) فرموده‌اند که هر فردی در راه امام حسین (ع) یک قدم بردارد پروردگار برای این بنده‌اش ثوابی به اندازه یک شهید عاشورایی را در نظر می‌گیرد.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) راه مقاومت و استقامت در برابر دشمنان را ترسیم کرده‌اند؛ امام خمینی (ره) هم در خصوص حفظ اسلام و عدم سازش با مستکبران بیانات ارزشمند و ماندگاری بیان نموده‌اند.

حجت‌الاسلام افشار عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در همین خصوص فرموده است که راه علاج مشکلات جهان اسلام تنها ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های مستکبران به ویژه آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار