مدیر ستاد کانون‌های مساجد فارس:

کارکرد تربیتی و اجتماعی مساجد را احیا خواهیم کرد

حجت‌الاسلام «امیدی» گفت: تلاش داریم دو کارکرد اصلی مساجد یعنی محلی برای حل مشکلات مردم  و همچنین نقش تربیتی مساجد را احیا کنیم.
کد خبر: ۵۳۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲ - 16August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس حجت‌الاسلام «حسین امیدی» مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان فارس امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های روز جهانی مسجد برگزار شد، اظهار داشت: تلاش داریم دو کارکرد اصلی مساجد یعنی محلی برای حل مشکلات مردم  و همچنین نقش تربیتی مساجد را احیا کنیم.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان فارس ابتدا با اشاره به دلیل نامگذاری روز٣١ مرداد ماه به عنوان روز جهانی مساجد گفت: در 31 مردادم ماه سال 1348 مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین جهان توسط رژیم اشغالگر قدس به آتش کشیده شد و از آن روز به علت جایگاه فرهنگی و سیاسی مسجد الاقصی به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شد.

امیدی با بیان اینکه مسجد به عنوان محلی برای عبودیت در طول تاریخ مورد اهمیت بشر بوده خاطرنشان کرد: مساجد کارکردی اجتماعی نیز دارند و از قدیم مرکز تجمعات مردمی اثرگذار بوده اند.

وی با اشاره به وجود پنج هزار مسجد فعال در فارس فعال افزود اگر کارکرد اجتماعی مساجد به عنوان محلی برای بیان مشکلات  مردم احیا شود شاهد رونق بیش از پیش این مکانهای مقدس خواهیم بود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان فارس افزود: کارکرد دیگر مساجد نقش تربیتی است و در همین راستا قرار است در طرحی با عنوان «ریحانه» با کمک شهرداری ۵٠ مهد کودک در مساجد ایجاد شود تا فعالیت‌های تربیتی و پرورشی از سن کم در قالب فعالیت‌های مساجد دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار