سردیس «شهید همدانی» رونمایی شد؛

فرمانده سپاه تهران بزرگ: «شهید همدانی» برترین فرمانده جنگ‌های نهضتی دنیا بود

سردار حسن‌زاده با تاکید براینکه شهید حاج حسین همدانی برترین فرمانده جنگ‌های نهضتی دنیا بود، گفت: کینه فتنه‌گران نسبت به شهید همدانی موجب رسوایی آن‌ها شد و نشان داد آن‌ها در مسیر رژیم صهیونیستی قرار دارند.
کد خبر: ۵۴۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ - 17August 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از سردیس سردار با عزت و پرافتخار شهید مدافع حرم حاج «حسین همدانی»، با حضور سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، «رضا صیادی» رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران و جمعی از مسوولین شهری در محل بزرگراه شهید همدانی برگزار شد.

سردار حسن‌زاده از مدیریت شهری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران بخاطر اقدام به‌هنگام و انقلابی در نصب این سردیس تشکر کرد و با اشاره به هتک حرمت فتنه‌گران به ساحت والای شهید همدانی اظهار داشت: بی‌احترامی به شهید همدانی، بی‌احترامی به‌تمام شهیدان دفاع مقدس، مدافعان حرم و خانواده‌های آن‌ها بود که نشان دهنده اوج کینه دشمنان مردم و انقلاب است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ نصب سردیس شهید همدانی را مصداق سخن «فعالیت به‌موقع و انقلابی» مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: به نمایندگی از سپاه تهران بزرگ و بسیج تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده شهید همدانی و مردم شریف تهران از این اقدام که با نگاه انقلابی شکل گرفته است، تشکر می‌کنیم چراکه حقا یک اقدام انقلابی و به‌موقع بود.

 وی هتاکی به شهید همدانی را بی‌حرمتی به همه ارزش‌ها دانست و در تشریح ریشه کینه فتنه‌گران نسبت به این فرمانده جبهه مقاومت گفت: بغض و کینه جریان فتنه از شهید همدانی بخاطر اثرگذاری اقدامات ایشان در سال ۸۸ است که سران فتنه را در مقابل مردم رسوا کرد.

سردارحسن‌زاده: شهید همدانی برترین فرمانده جنگ‌های نهضی دنیا بود/ کینه فتنه‌گران رسوایشان کرد

سردار حسن‌زاده با تاکید براینکه خون شهید همدانی یک‌بار دیگر موجب رسوایی فتنه‌گران شده است، تصریح کرد: شاهد بودیم فتنه‌گران یک بار دیگر قصد شهید کردن حاج حسین همدانی از طریق ترور شخصیت کردند، اما عکس‌العمل و دل‌دادگی و علاقه‌مندی ملت قدرشناس‌مان در فضای‌مجازی و واقعی و همدان و در برنامه عظیمی که در تهران، پایتخت ایران خواهیم داشت نشان خواهند داد برای حاج حسین همدانی چگونه دل‌دادگی می‌کنند و چهره واقعی ملت و نگاه‌شان به ایشان و حاج قاسم سلیمانی را عرضه خواهند کرد.

وی به ذکر خاطراتی از روز‌های سخت فتنه سال ۸۸ برای حاج حسین همدانی پرداخت و گفت: ایام عاشورا ۸۸ بود که در سپاه تهران جلسه شورای تامین برگزار شد. شهید همدانی با اینکه قبل، حین و بعد از فتنه فرمانده ما بود همواره حمایت و دفاع از مردم و کمک به محرومین را مورد تاکید قرار داشت.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: وقتی در ایام عاشورا ۸۸ بحث مراقبت از هکت حرمت نسبت به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) مطرح شد چهره حسین همدانی دگرگون شد و ایشان گفت یعنی امکان دارد فتنه‌گران این قدر بی‌شرم باشند لذا جلوگیری از بی‌حرمتی به ساحت حسین به علی (ع) دغدغه ایشان شد.

سردار حسن‌زاده بی‌حرمتی به شهدا را در مسیر رژیم صهیونیستی و دشمن معرفی کرد و افزود: صبح عاشورای سال ۸۸ وقتی سردار همدانی قرارگاه تاکتیکی ایجاد کرده بود مدام تاکید می‌کرد حساب مردم از فتنه‌گران جداست و ایشان قدم به قدم همراه بچه‌های بسیجی در صحنه حضور داشت و در تمام روز‌های فتنه ایشان در خیابان‌ها حاضر بود و بر مراقبت از مردم تاکید می‌کرد که وقتی فتنه‌گران سنگ‌پرانی می‌کردند مورد اصابت سنگی قرار گرفت.

فرمانده سپاه تهران بزرگ به تاثیرگذاری نقش و فرماندهی شهید همدانی در فتنه ۸۸ پرداخت و با بیان اینکه ایشان اجازه نداد دشمن به اهداف خود برسد، گفت: شهید همدانی بسترساز گام انقلاب شد، چون اصلا قرار نبود انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب را تجربه کند و سرنوشت آن همانند عراق و سوریه باشد.

سردارحسن‌زاده: شهید همدانی برترین فرمانده جنگ‌های نهضی دنیا بود/ کینه فتنه‌گران رسوایشان کرد

سردار حسن‌زاده به تشریح سیره شهید همدانی پرداخت و با تاکید براینکه او یکی از فرماندهان برتر جنگ‌های نهضتی و پارت‌یزانی است که حاج قاسم ماموریت راه‌اندازی سپاه سوریه را به او داد، گفت: شهید همدانی براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب که باید مردم را برای دفاع از کشور و ناموسشان بسیج کرد، دفاع مردمی سوریه را ایجاد کرد که مبنای دفاع و مقابله با داعشی‌ها شد.

وی به ذکر خاطره‌ای به نقل از شهید همدانی پرداخت و گفت: ایشان شخصا تعریف می‌کرد که در مقطعی که در سوریه همه جا سقوط کرده بود و فقط زینبیه و کاخ ریاست‌جمهوری مانده بود من بچه‌ها را جمع کردم و برایشان سخنرانی کردم و گفتم: «دیگر عباس نیست تا از حریم آل الله دفاع کند و تنها ما مانده‌ایم تا با غیرت دینی دفاع کنیم»؛ همان سخنرانی باعث ایجاد گردان حضرت عباس (ع) شد که اولین گردان وطنی به فرماندهی حاج حسین همدانی بود که موجب سربلندی جبهه مقاومت شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ به تشریح اهمیت ایجاد سردیس شهید همدانی پرداخت و با تاکید براینکه باید با این نماد‌ها برجستگی‌های این ملت و قهرمانان آن را بیان کنیم، گفت: تهران بخاطر شهدایش که در همه نقاط آن جلوه کرده است یک شهر مقدس است که باید به آن افتخار کنیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار