دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ژست حقوق بشری غرب در برابر نسل‌کشی صهیونیست‌ها

هیاهوی بشردوستانه غربی‌ها درباره جنایات رژیم صهیونیستی که فقط در زمان وقوع جنگ بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت غزه هر چند سال یکبار ایجاد می‌شود و در ظاهر ژست انساندوستانه می‌گیرند، نمایشی بیش نیست تا افکار عمومی را فریب بدهند.
کد خبر: ۵۴۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۱ - 19August 2022

ژست حقوق بشری غرب در برابر نسل‌کشی صهیونیست‌ها / اتونشر پنجشنبه ۲۷ مردادگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: جنایات رژیم صهیونیستیی در جنگ سه روز اخیر در غزه که به شهادت چندین زن و کودک منجر شد بار دیگر فعالان و سازمان‌های حقوق بشری غرب را ظاهرا به تکاپو انداخته تا درباره این جنایات که اکنون به حد نسل کشی رسیده تحقیق کنند، جنایاتی که حتی خود صهیونیست‌ها هم به آن اعتراف کرده‌اند.

با گذشت یک هفته از پایان درگیری‌ها بین جهاد اسلامی فلسطین و ارتش صهیونیستی در غزه، اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات مستقل و شفاف درباره آنچه در غزه رخ داده به ویژه کشتار کودکان در حملات موشکی ارتش اسرائیل در جنگ اخیر با مقاومت فلسطین شد. درخواست اتحادیه اروپا درباره جنایات تل‌آویو درحالی است که این اتحادیه در خلال حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نواره غزه که سه روز به طول انجامید سکوت کرده بود و با این اقدام دست صهیونیست‌ها را برای کشتار‌های بیشتر باز گذاشته بود.

تحقیقات درباره جنایات ارتش صهیونیستی در نوار غزه درشرایطی است که ارتش این رژیم روز سه‌شنبه رسما اعتراف کرد که پنج کودک فلسطینی در حملات موشکی این رژیم به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، هر چند تعداد زنان و کودکان فلسطینی که در حملات وحشیانه اسرائیل کشته شدند، بیشتر از آماری است که صهیونیست‌ها با آن اذعان کرده‌اند. درخواست تحقیقات پس از آن انجام می‌شود که فعالان حقوق بشر اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه که به کشتار ده‌ها فلسطینی منجر شد، مرتکب جنایات جنگی شده است و ابراز امیدواری کردند که با صلاحیت قضایی دیوان بین‌المللی کیفری، این رژیم در نهایت محکوم شود.

اگرچه تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی که برای ۸ دهه علیه فلسطینیان ادامه دارد اقدام خوبی است، اما این تحقیقات نباید تنها محدود به غزه باشد و باید جنایات این رژیم کودک‌کش در سراسر فلسطین مورد بررسی قرار گیرد. زیرا که این جنایات از کشتن چند نفر فراتر رفته و اکنون به مرحله نسل‌کشی رسیده است.

تاریخ رژیم صهیونیستی پر است از جنایاتی که در آن هزاران زن و کودک بدون گناه، قربانی زیاده‌خواهی‌های مقامات تل‌آویو شده‌اند. اقدام رژیم صهیونیستی در نقض تعهد رعایت ممنوعیت‌های به رسمت شناخته شده حقوق بشردوستانه بویژه انتخاب شیوه‌های و ابزار‌های نبردی از جمله عدم رعایت اصلی تفکیک نظامیان غیرنظامیان، عدم رعایت ممنوعیت حملات کورکورانه و نامناسب و عدم انجام اقدامات احتیاطی سبب شده که غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان همواره قربانی اصلی جنگ غزه باشند. نقض این موارد بر طبق اساسنامه دیوان بین المللی کیفری جنایت جنگی قلمداد می‌شود.

علاوه بر حملات نظامی، صهیونیست‌ها در دهه‌های اخیر با همه توان فلسطینی‌ها را در غزه مورد استثمار قرار داده اند و مشکلات اقتصادی در این منطقه به دلیل محاصره همه جانبه توسط صهیونیستها، روز به روز تشدید شده و شرایط سختی را برای مردم غزه رقم زده است. به دلیل محدودیتها، فلسطینی‌های ساکن غزه از خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند و حتی در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، صهیونیست‌ها با اینکه دارو‌ها و واکسن‌های مازاد در اختیار داشتند، اما حاضر شدند آن‌ها را نابود کنند، ولی به فلسطینی‌ها ندهند. ایجاد محدودیت‌ها برای ماهی‌گیران فلسطینی در غزه که از این راه امرار معاش می‌کنند و همچنین نمونه‌های زیاد دیگری از این قبیل جنایتها، مظاهری علنی از نسل کشی هستند که روزانه در غزه و کرانه باختری مشاهده می‌شود، ولی با این حال جامعه جهانی در مقابل این اقدامات ضد انسانی سکوت اختیار کرده است.

سناریوی نخ نما شده غرب در قبال جنایات اسرائیل

غربی‌ها که سال‌ها است با ادعای دروغین دفاع از حقوق بشر در مسایل داخلی کشور‌هایی که با سیاست‌های آن‌ها همراه و همسو نباشند، دخالت می‌کنند، در ارتباط با جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین همواره موضع حمایتگرانه از این رژیم داشته‌اند که این رفتار‌ها در طول جنگ‌های اخیر بین تل‌آویو و فلسطینی‌ها نیز ادامه یافته است.

هیاهوی بشردوستانه غربی‌ها درباره جنایات رژیم صهیونیستی که فقط در زمان وقوع جنگ بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت غزه هر چند سال یکبار ایجاد می‌شود و در ظاهر ژست انساندوستانه می‌گیرند، نمایشی بیش نیست تا افکار عمومی را فریب دهد وگرنه در عمل هیچ اقدامی برای تنبیه صهیونیست‌ها در محاکم قضایی بین‌المللی انجام نداده‌اند و آمریکا تا جایی که از دستش برآمده مانع صدور حکم علیه جنایت صهیونیست‌ها شده است. در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ پس از درخواست‌های مکرر فلسطینیان، سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان عفو بین الملل و تصویب قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، فاتو بن‌سوده، دادستان ارشد دیوان لاهه صدور دستور آغاز تحقیقات به ظن ارتکاب «جنایات جنگی» در کرانه باختری، نوار غزه و شرق بیت‌المقدس را صادر کرد، اما صهیونیست‌ها با رد هرگونه همکاری با این تحقیقات به پشتوانه حمایت‌های سیاسی غرب در انجام جنایات جدید در غزه تردیدی به خود راه ندادند.

بنابر گزارش الوقت، درخواست فعلی تحقیقات درباره جنایات اسرائیل در غزه از سوی اتحادیه اروپا هم راه به جایی نخواهد برد و فلسطینی‌ها هم به این سناریو‌های نخ نما اعتنایی ندارند و فریب این ظاهرنمایی را نخواهند خورد. فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر به این باور رسیده‌اند که نباید روی حمایت‌های غرب حساب باز کنند و مبارزه مسلحانه را تنها راه مقابله با اشغالگران صهیونیستی می‌دانند و تمامی موفقیت‌هایی که در برابر اشغالگری رژیم به دست آورده‌اند در نتیجه مبارزه مسلحانه بوده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی به این قطعیت رسیده‌اند که احقاق حقوق از دست رفته خود از دست صهیونیستها، تنها با زبان زور و موشک تامین خواهد شد و جنگ‌های مکرر در غزه هم این واقعیت را به خوبی نشان داده است. ترس و هراس اسرائیلی‌ها از توانمندی‌های موشکی مقاومت فلسطین و هشدار مقامات امنیتی تل‌آویو نسبت به جنگ‌های تمام عیار در برابر فلسطینی‌ها حاکی از این است که صهیونیست‌ها از مقاومت واهمه دارند.

رویکرد متناقض غربی‌ها در قبال جنایت بشری را به خوبی می‌توان در ماجرای بحران اوکراین و غزه مشاهده کرد. مقامات غربی در شش ماه گذشته علاوه بر اینکه با همه توان از دولت اوکراین در برابر روسیه حمایت کرده‌اند، کشتار کودکان و زنان اوکراینی را در بوق و کرنا کرده و آنرا در زمره نسل کشی قلمداد کرده‌اند که جامعه جهانی باید به آن واکنش نشان دهد. اما در مقابل، رویکرد غربی‌ها در برابر کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی متفاوت است و در حالی که ده‌ها هزار فلسطینی تاکنون توسط نظامیان اسرائیل به خاک و خون کشیده شده‌اند، اما غربی‌ها در مقابل این جنایات همیشه سکوت کرده و این جنایات را در راستای دفاع از امنیت صهیونیست‌ها توجیه کرده‌اند. این رویکرد متناقض در واکنش به جنایات در برابر دو ماجرا، به حدی گسترده است که حتی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم به این مسئله اعتراف کرد.

رژیم صهیونیستی که به هر حربه‌ای متوسل می‌شود تا بتواند توانمندی گروه‌های مقاومت در غزه را تضعیف کند، اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است و مقاومت فلسطین روز به روز قدرت بیشتری کسب می‌کند و رونمایی از دستاورد‌های جدید در عرصه موشکی و پهپادی هم حاکی از این مسئله است. این درحالی است که علاوه بر غزه، اکنون کرانه باختری هم به جبهه دوم مقاومت تبدیل شده است و صهیونیست‌ها از این وحشت دارند که با گشودن جبهه جدید در کرانه باختری، در آینده از دو طرف مورد حمله قرار خواهند گرفت. به همین دلیل در هفته‌های اخیر، نظامیان اسرائیلی در بخش‌هایی از کرانه باختری همانند شهر جنین که بیشترین تهدید را احساس می‌کنند، تدابیر امنیتی را تشدید کرده و هر روز به این بهانه به سکونتگاه فلسطینی‌ها یورش برده و تعدادی از آن‌ها را دستگیر می‌کنند.

صهیونیست‌ها برخی از خانواده‌های فلسطینی را که جوانان آن‌ها عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها ترتیب داده‌اند، در کرانه باختری تحت فشار‌های اقتصادی قرار داده‌اند تا آن‌ها را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کنند

باز گذاشتن دست شهرک‌نشینان برای ایجاد مزاحمت‌های روزانه برای خانواده‌های فلسطینی بخش دیگری از سناریوی جنایتکارانه ایجاد فضای رعب و وحشت و ناامنی برای غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری است که کاملاً از چشم نظاره گر بین المللی دور مانده است.

اما هر چه جنایات اسرائیل در کرانه باختری افزایش پیدا می‌کند، به همان اندازه خشم و نفرت فلسطینی‌ها از رژیم کودک‌کش نیز افزایش می‌یابد و اکنون بسیاری از فلسطینی‌ها ساکن کرانه باختری با مقاومت غزه همسو هستند و مبارزه مسلحانه را تنها راه آزادسازی قدس از دست اشغالگران می‌دانند.

در پایان خاطرنشان می‌شود، میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که با جنایات اشغالگران صهیونیستی زندگی خود را به سر می‌برند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند و غربی‌ها همچنان در قبال اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند و در عمل مسئول حمام خونی هستند که این رژیم علیه فلسطینی‌ها به راه انداخته است. بنابراین، گروه‌های مقاومت فلسطین به خوبی مسیر خود را باز یافته و با توانمندی‌هایی که در عرصه نظامی به دست آورده‌اند، خواب را بر چشمان مقامات تل‌آویو حرام کرده‌اند تا جایی که صهیونیست‌ها از تقابل جدی با نیرو‌های مقاومت اجتناب می‌کنند و کاهش مدت زمان جنگ‌های اخیر هم حاکی از این است که با هر جنگی، نفس‌های صهیونیست‌ها به شماره افتاده و این رژیم بیشتر به سمت زوال و فروپاشی خود نزدیکتر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار