نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان خوشاب برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خوشاب تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام این شهرستان را با استفاده از ظرفیت‌های محلی ضروری دانست.
کد خبر: ۵۴۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 18August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خوشاب به ریاست «محمود شم‌آبادی» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: حضرت زینب (س) پرچم‌دار تداوم نهضت خونین حسینی و حماسه جاوید کربلا بود.

وی افزود: استقامت آزادگان در شرایط سخت اسارت در چنگال دشمن بعثی، یک حرکت ایثارگرانِ، صبورانه و مجاهدانِ بود که نشان از تداوم حماسه آن‌ها داشت.

این مسئول ادامه داد: با تکیه به چنین سرمایه‌های معنوی منطق مقاومت در بستر زمان جریان دارد و انقلاب اسلامی جز با چنین منطقی تداوم پیدا نمی‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به‌ضرورت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مأموریت‌های سازمانی پایان‌ناپذیر است اما باید تلاش کرد با استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی نسبت به اجرای مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که یک وظیفه فرابخشی است اقدام شود تا این مهم مورد غفلت قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: جهت انسجام‌بخشی به فعالیت‌های حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید نسبت به برگزاری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با محوریت فرماندار شهرستان خوشاب اهتمام شود.

یوسفعلی‌زاده فعال‌سازی هیئت‌امنای شهدای گمنام بوستان گردشگری و بوستان ورودی شهر جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام آرام‌گرفته در این دو بوستان را ضروری دانست.

این مسئول جمع‌آوری اسناد با موضوع نقش شهرستان خوشاب در دفاع مقدس، تألیف کتاب و گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی مورد تأکید قرار داد.

در ابتدای این نشست تعدادی از اعضا گزارشی از فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه کردند.

حضور در یادمان‌های شهدای گمنام بوستان گردشگری و بوستان ورودی شهر و ادای احترام به مقام شهدای گمنام، نشست مشترک با فرمانده سپاه و شرکت در مراسم تجلیل از آزادگان از برنامه‌های سفر سردار یوسفعلی‌زاده به شهرستان خوشاب بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار