مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس محتوای ارزشمند نشر ایران است

عابدینی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس محتوای ارزشمند نشر ایران است، گفت: مطالبه اهالی نشر زمینه‌‌سازی برای جهانی شدن بازار نشر ایران است.
کد خبر: ۵۴۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 19August 2022

«حسین عابدینی» مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به غنای فرهنگی و مضامین ارزشمند دینی آثار ادبی ایرانی برای عرضه در بازارهای جهانی نشر، اظهار داشت: بازار نشر ایران قدرت و غنای لازم را برای جهانی شدن دارد که برای توسعه این صنعت و صدور فرهنگی ورود به این عرصه ضروری است.

وی با تاکید براینکه قدرت ناشران به واسطه قدرت فرهنگی رقم می‌خورد که در این زمینه خوشبختانه کشورمان غنی است، گفت: ما در کشورمان محتواهای سرشار از محتوای غنی برای عرضه جهانی هستیم؛ در این زمینه کتاب‌های بزرگی مانند شاهنامه فردوسی، كلیله و دمنه و نسخه‌های خطی و دینی و نویسندگان بزرگی داریم.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال، موضوع دفاع مقدس را نیز از دیگر محتواهای ارزشمند در نشر ایران دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ناشران در این زمینه تولید محتوا می‌كنند و كارهای آن‌ها هم دیده می‌شود.

عابدینی با بیان اینكه جهانی شدن نشر نیازمند معرفی و دیده شدن در سطح گسترده است، اظهاركرد: هیچ نشری در كشورمان وجود ندارد كه حتی توان تولیدات فاخر و قدرت اقتصادی شركت در نمایشگاه را داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه خود دولت و زیرمجموعه‌های فرهنگی نیز این توان كار را ندارند و حداقل اتفاقی كه در داخل كشورمان می‌افتد این است كه سالی ۲۰ كتاب به عنوان كتاب سال جمهوری اسلامی شناخته می‌شود اما رایتِ كدام یک از این آثار توسط ناشران خارجی خریداری شده و آیا حمایتی شده تا یک ناشر خارجی از آن كپی كند.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال با اذعان به اینكه ما هنوز تشكیلات و سیستم نشر به معنای واقعی نداریم،گفت: ناشران خارجی برای هر گوشه‌ای از كارشان یک مدیر مخصوص به آن را دارند اما ما برای فروش رایت كلاً سه آژانس ادبی داریم كه تازه كار هم هستند.

عابدینی گفت: معرفی آثار ایرانی به ناشران خارجی می‌تواند دری برای ورود ناشران ایرانی به بازار جهانی باشد و این مهم نیازمند افراد كاربلد و با تجربه و تخصیص بودجه‌های كلان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها