امام جمعه اهر:

مساجد به مرکز جهاد تبیین و جذب جوانان تبدیل شوند

حجت‌الاسلام «حاجی‌زاده» گفت: هر چقدر مساجد پر باشد موجب ناکامی دشمنان است و لذا ضروری است تا برنامه‌های متعدد فرهنگی در مساجد برگزار شود و به مراکز جهاد تبیین و جذب جوانان تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۴۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ - 19August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد حاجی‌زاده» امام جمعه اهر، در همایش ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد شهرستان اهر که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد برگزار شد، اظهار داشت: مسأله مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است و آیات و روایات زیادی در خصوص جایگاه مسجد وجود دارد؛ هر کس بخواهد خدا را زیارت کند مسجد بهترین محل است.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد تاکید کرد و گفت: امام جماعت، مدیر و فرمانده فرهنگی مسجد است و هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌ها باید از این ظرفیت در راستای برگزاری و تقویت برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند.

«حاجی‌زاده» با بیان اینکه مساجد محل تبلیغ و پاسخگویی به شبهات است، یادآور شد: نباید مسجد صرفاً برای مجالس ترحیم اختصاص یابد و لازم است نمازهای جماعت و برنامه های فرهنگی به صورت مداوم در مساجد برگزار شود.

امام جمعه اهر از کم توجهی برخی متولیان مساجد به نماز صبح گلایه کرد و خواستار اهتمام به این فریضه الهی شد.

«حاجی‌زاده» با تاکید بر اینکه مساجد سنگرهای معنوی هستند، خاطرنشان کرد: هر چقدر مساجد پر باشد موجب ناکامی دشمنان است و لذا ضروری است تا برنامه‌های متعدد فرهنگی در مساجد برگزار شود و به مراکز جهاد تبیین و جذب جوانان تبدیل شوند.

امام جمعه اهر خاطر نشان کرد: کسانی که دغدغه تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب را دارند باید در مساجد، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را برگزار کنند و در مسیر تحقق مسجد انقلابی و در تراز قدم بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار