یادداشت/ حامد افروغ

فرهنگ دفاع مقدس، راهبرد نجات ملت‌های آزاده از سیطره استکبار

مقاومت منطقی‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به عزت و سربلندی است؛ راهی که با ایثار عده‌ای قلیل در برابر نسل‌های آینده هموار شده و با غیرت و مقاومت نسل‌های بعدی تداوم می‌یابد.
کد خبر: ۵۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۵ - 20August 2022

فرهنگ دفاع مقدس، راهبرد نجات ملت‌های آزاده از سیطره استکبارگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ حامد افروغ؛ برخی مفاهیم در میان بشر مانند نخ تسبیح، دل‌ها و افکار را به هم نزدیک می‌کنند و برای قاطبه بشریت با افکار و منش‌های مختلف باعث افتخار و شرف هستند. عدالت، انصاف، ایثار، صداقت، پاکدامنی و امثالهم از جمله کلماتی هستند که بشر برای نیل به آنها تلاش می‌کند و حتی برخی افراد که راه دنائت و رذالت را پیشه کرده‌اند، نمی‌توانند خود را از وابستگی به آنها برهانند؛ مانند عدالت. فرض بفرمایید عده‌ای دزد، پس از کسب مال مسروقه اولین چیزی که موقع تقسیم غنائم به یکدیگر می‌گویند چیست؟ تقسیم بر اساس عدالت!!

بسیاری مفاهیم مانند همین کلمه (عدالت) با فطرت انسان سرشته شده‌اند و بشر نمی‌تواند خود را از آنها جدا کند چرا که اصالت خود را برای اشرف مخلوقات بودن از آنها می‌گیرد. شجاعت، ایثار و جوانمردی نیز از آن زمره‌اند. صفاتی که در دفاع مقدس، رزمندگان ایرانی آنها را به واضح‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند و برای آزاده زیستن و آزاد اندیشیدن نوایی ماندگار را با آنها برای انسان‌های بعد از خود ارث گذاشتند.

دفاع مقدس را می‌توان جدی‌ترین گام بشر برای ایستادگی و مقاومت برابر ظلم استکبار دانست؛ ظلمی که با حمایت ده‌ها دولت وابسته و زبون، می‌رفت تا کمر ملت ایران را بشکند، اما طبق وعده الهی که هر کس در راه خدا استقامت ورزد خداوند ملائکه را بر آنها نازل می‌کند تا در برابر دشمن بایستند، شکست مفتضحانه‌ای برای جبهه استکبار رقم خورد. شکستی که به برکت آن صدای انقلاب اسلامی به گوش اغلب آزادگان جهان رسید و از گرمای وجودش بذرهای آزادگی در دل‌های روشن ضمیر جوانه زد تا امروز بتوانیم روزهای حضیض و گام‌های رو به افول استکبار را به نظاره بنشینیم.

بی‌شک کطبق آزموده‌های تاریخی، هزینه استقامت در راه درست و صواب کمتر ازهزینه‌های وادادگی در برابر ظلم و زور است چرا که به قول حکما‌ «یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی‌پایان است». آری سازش با دشمن یک تلخی بی‌پایان است. نلخی‌ای که طوق لعنت را نسل در نسل بر گردن ملت‌ها می‌اندازد تا مستکبرین بتوانند بر گرده آنها نشسته و گردن فرازی کنند.

مقاومت اما، منطقی‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به عزت و سربلندی است. راهی که با ایثار عده‌ای قلیل در برابر نسل‌های آینده هموار شده و با غیرت و مقاومت نسل‌های بعدی تداوم می‌یابد. دفاع مقدس امروز چونان نقشه راهی است که زحمت سایر ملت‌ها را برای یافتن راه درست کم کرده و افقی شگرف، روشن و حقیقی را مقابل دیدگانشان می‌گشاید.

از این‌رو ایران اسلامی به عنوان ستون خیمه مقاومت باید بیش از قبل در برابر ظالمین بایستد تا با دستان پر توان جوانانش راه را برای ظهور منجی عالم بشریت هموار کند و این راه شدنی و البته تنها راه ممکن است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها