سرپرست فرمانداری قصرشیرین:

محدودیتی در مرز خسروی برای پذیرش زوار اربعین وجود ندارد

«حیدری» گفت: قصرشیرین آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی است و از نظر پذیرش زوار در مرز رسمی خسروی هیچ محدودیتی نداریم.
کد خبر: ۵۴۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ - 20August 2022

اربعین حسینی یک بستر بزرگ فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد حیدری» سرپرست فرمانداری قصرشیرین، در آیین تجلیل از بانوان مبلغه سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان، اظهار داشت: قصرشیرین آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی است و از نظر پذیرش زوار در مرز رسمی خسروی هیچ محدودیتی نداریم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه دوران جنگ‌های نظامی به سر آمده است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون ما با جنگ و ناتوی فرهنگی مواجه هستیم و ابزار آن دانش و آگاهی و بصیرت است که ملزومات ورود به جنگ فرهنگی هستند.

حیدری گفت: گسترش شبکه‌های مجازی و اجتماعی تیغ‌های ۲ لبه و ابزار‌های جنگ فرهنگی هستند و امروز هرکس می‌تواند با گوشی همراه خود در عرصه بین‌الملل کار فرهنگی انجام دهد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به نقش و اهمیت واقعه بزرگ عاشورا و رهبری امام حسین (ع)، گفت: حقانیت واقعه عاشورا در هیچ جنبش سیاسی و مبارزه‌جویانه وجود نداشته است و فرهنگ عاشورا و نقش امام حسین (ع) در جریان‌سازی فکری بی‌بدیل است و در تاریخ تکرار نخواهد شد.

وی گفت: محرم و صفر و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) فلسفه‌ای دارد که مبلغان دینی و مذهبی باید نقش ارزنده‌ای در راستای تبیین آن ایفا کنند؛ زیرا پیوند زندگی ما با فرهنگ عاشورا به‌خصوص برای جوانان و آینده‌سازان مهم است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به تمام معنا یک انسان کامل بودند که با توسل به خدا تاریخ بشریت را تغییر داد و فرهنگ عاشورا و نقش امام (ع) در این جریان‌سازی فکری بی‌بدیل است و در تاریخ تکرار نخواهد شد.

حیدری با بیان اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) و یارانش امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: شرایط زمان تعیین می‌کند که معروف و منکر چیست؛ معروف و منکر ثابت داریم که در دین اسلام و تعالیم آسمانی بیان شده است؛ اما معروفات و منکرات زمان مهم است که با توجه به شرایط تعیین و تعریف می‌شود و این مساله مهمی برای مبلغین است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: کنگره عظیم اربعین حسینی یک بستر بزرگ فرهنگی است که باید از این مهم در زمینه تقویت بُعد فرهنگی و معنوی شهرستان قصرشیرین استفاده کنیم.

وی گفت: ماموریت و رسالت مبلغان در این است که معروفات و منکرات را استخراج، استنباط و ترویج دهند؛ چون تبیلغ و ترویج فرهنگ اسلامی کار ساده‌ای نیست و مخاطب‌شناسی شرط لازم برای مبلغان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها