فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا:

آمریکا صد سامانه رهگیر خودکار در خلیج فارس مستقر می‌کند

چارلز برادفورد کوپر در مصااحبه با روزنامه «الایام» گفت: نیرو‌های آمریکایی قصد دارند ۱۰۰ سامانه رهگیر خودکار در منطقه خلیج فارس مستقر کنند و هدف از این اقدام، دستیابی به «جدیدترین ناوگان پهپادی جهان تا تابستان ۲۰۲۳» است.
کد خبر: ۵۴۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ - 21August 2022

آمریکا صد سامانه رهگیر خودکار در خلیج فارس مستقر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه بحرینی «الایام» گفت‌وگویی اختصاصی با «چارلز برادفورد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا انجام داد.

کوپر در این گفتگو فاش کرد، نیرو‌های آمریکایی قصد دارند ۱۰۰ سامانه رهگیر خودکار در منطقه خلیج فارس مستقر کنند و هدف از این اقدام، دستیابی به «جدیدترین ناوگان پهپادی جهان تا تابستان ۲۰۲۳» است.

وی تأکید کرد، هدف از این تعداد سامانه رهگیر خودکار، توسعه جدیدترین ناوگان پهپادی در جهان است. با این اقدام می‌توان هرگونه «اقدام تنش‌زا» در منطقه بویژه در مناطق و آبراه‌های دریایی حیاتی را رصد و به سرعت با آن مقابله کرد تا امنیت دریایی منطقه‌ای تضمین شود.

کوپر در ادامه بر تمرکز نیرو‌های دریایی در دو جنبه کلیدی منطقه یعنی تقویت شراکت با شرکای منطقه‌ای و تسریع در نوآوری مربوط به فناوری‌های پیشرفته تأکید کرد.

وی پیش‌بینی کرد که در آینده کشور‌های بیشتری به ائتلاف‌های بین‌المللی در منطقه بپیوندند و بنا به تعبیر وی، ساختار امنیت دریایی قوی‌تری در این بخش بسیار مهم از جهان تشکیل شود.

در همین ارتباط، «مایکل کوریلا» فرمانده تروریست‌های سنتکام اخیرا با رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی و کویت دیدار و درباره افق‌های همکاری نظامی و راهکار‌های حمایت و تقویت این همکاری‌ها گفتگو کرد (جزئیات بیشتر).

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر ماه گذشته خود به عربستان سعودی اظهار داشته بود که ایالات متحده نباید اجازه دهد که چین یا روسیه از خلاء در خاورمیانه استفاده کنند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها