معرفی کتاب؛

«حماسه و خطابه»

کتاب «حماسه و خطابه» دربردارنده مجموعه مقالات نخستین همایش روحانیت و دفاع مقدس است که به همت معاونت تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان گردآوری شده است.
کد خبر: ۵۴۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ - 23August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «حماسه و خطابه» شامل ۲۰ مقاله منتخب نخستین همایش روحانیت و دفاع مقدس است که در ۲ فصل نقش روحانیت در دفاع مقدس و راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده است.

همایش روحانیت و دفاع مقدس در راستای بهره‌مندی از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، به‌منظور سالم‌سازی فضای فرهنگی جامعه با همکاری و مشارکت آستان قدس رضوی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان، کنگره بزرگداشت سرداران و ۲۳ هزار شهید استان خراسان و مدیریت حوزه علمیه خراسان در بهمن ۱۳۸۲ برگزار شد.

بخشی از کتاب

در طول تاریخ همواره زمانی که ملت یا کشوری آماج تبلیغات کشور خارجی قرار می‌گیرد، دولت‌های خارجی می‌کوشند تا برای ضربه زدن به پیکر یک ملت، در بافت فکری و ذهنی آنان، تأثیر بگذارند. این دولت‌ها با فراهم کردن جوی آکنده از بدبینی و تحمیل شرایط بحرانی ذهن مردم را برای اهداف موردنظر خود سوق می‌دهند و عرصه را برای جولان و تاخت‌وتاز خود مهیا می‌سازند.

در طول هشت سال دفاع مقدس نیز شاهد ترفندهای تبلیغاتی دشمن بودیم آن‌ها با تبلیغات منفی علیه حوزه‌های علمیه، روحانیت، مردم انقلابی به‌ویژه رزمندگان می‌خواستند مقاومت این ملت را بشکنند اما هوشیاری امام و بیداری امت این قبیل توطئه‌ها را در نطفه خفه کرد.

در این راستا یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌ها به عهده بنگاه‌های سخن‌پراکنی مطبوعات غرب به کمک صدامیان آمده و برای رسیدن به اهداف از شیوه‌های مختلف سیاسی مثل ایجاد جو کاذب، پخش‌ونشر شایعات، دروغ‌پردازی و تحریف شعارها، محو چهره‌های انقلابی و ایجاد چهره‌های کاذب، القای افکار نادرست، تضعیف نهادهای انقلابی، ایجاد رقابت بین نهادها و شخصیت‌ها، دامن زدن به اختلاف ارتش و سپاه، کمک به ایجاد درگیری‌های داخلی بین رزمندگان و یا فراهم آوردن زمینه‌های ذهنی آن، استفاده می‌کنند.

کتاب «حماسه و خطابه» توسط انتشارات کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار استان خراسان با شمارگان سه هزار نسخه در ۲۷۲ صفحه و در سال ۱۳۸۴ منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها