نماینده ولی فقیه در مازندران:

جامعه باید به گفتار و سیره امامان عادل اقتدا داشته باشد

«محمدی لائینی» گفت: جامعه باید به سیره امامان عادل، گفتار و عمل آنها اقتدا داشته باشد.
کد خبر: ۵۴۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ - 23August 2022

جامعه باید به گفتار و عمل امامان عادل اقتدا داشته باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در امامزاده عبدالله (ع) آمل با بیان اینکه همه ما باید هم به سنت و هم عمل امام معصوم (ع) معرفت پیدا کرده و اقتدا کنیم، اظهار داشت: باید به سنت و عمل رهبر معظم انقلاب و امام (ره) اقتدا کنیم و تفکیک این دو از هم مذموم و خطرناک است.

وی بی‌توجهی به عملکرد خوب‌ امامان جمعه را یک آفت برای شهرستان دانست و گفت: شهرستانی که امام جمعه‌اش برخوردار از سنت و سیره و عملش بر پایه عدل است باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که آن شخص هم به سنت و هم به عملش اقتدا داشته باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه تفکیک بین این دو اقتدا گاهی به مقتدی و گاهی به مقتدا برمی‌گردد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با ائمه جمعه به ویژگی‌های نمازجمعه و مشکلات آن اشاره کرد و این گاهی به مسئولین و گاهی هم به امام جمعه برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: امام جمعه در روز جمعه سخن می‌گوید و در تمام هفته باید با عمل و رفتار خود مردم را به تقوا دعوت کند و باید به این بعد توجه بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه ساری بیان داشت: باید به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب توجه کافی داشته باشیم چراکه جامعه باید هم به سیره امامان عادل، رهبری جامعه و استان و مردم و هم به گفتار و عمل اقتدا داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار