غارت روزانه نفت ۱۵۰ حلقه چاه یمن توسط ائتلاف سعودی

مزدوران ائتلاف عربستان سعودی و امارات در استان شبوه یمن بعد از درگیری‌ها در این استان، غارت نفت ده‌ها حلقه چاه نفت و گاز را شروع کردند.
کد خبر: ۵۴۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 23August 2022

غارت روزانه نفت ۱۵۰ حلقه چاه یمن توسط ائتلاف عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بعد از چند هفته درگیری بین شبه نظامیان مزدور امارات از یک طرف و شبه نظامیان مزدور عربستان سعودی از دیگر سو، منابع یمنی فاش کردند که ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی ریاض در حال چپاول نفت این کشور است.

رسانه‌های یمن گزارش دادند که استان شبوه ۱۵۰ حلقه چاه نفت دارد که نفت استحصالی از این چاه‌ها روزانه از سوی ائتلاف سعودی و با همکاری دولت مستعفی در حال غارت شدن است.

«دلال‌های نفتی ائتلاف» عربستان سعودی یک خط لوله نفت قدیمی ساخت روس‌ها را که به بندر بلحاف شبوه وصل می‌شود، به کار انداخته‌اند تا نفت همه ۱۵۰ حلقه چاه را قاچاق کنند.

رسانه‌های یمن تأکید کردند که همه این اقدامات و تلاش برای غارت نفت یمن با نظارت مستقیم و اطلاع مقامات دولت «معین عبدالملک»، نخست وزیر دولت مستعفی صورت می‌گیرد.

استان شبوه تا چند ماه پیش به‌صورت کامل در اختیار حزب الاصلاح بود که متحد دولت مستعفی بود. با این حال طی این مدت، شبه نظامیان مورد حمایت امارات با پیشروی از سمت جنوب و غرب، برخی از مناطق این استان را به اشغال خود درآوردند تا این که هفته پیش طی درگیری‌های شدید، مرکز این استان یعنی شهر عتق نیز سقوط کرد.

چپاول نفت یمن از استان‌های مأرب و شبوه در حالی صورت می‌گیرد که مردم یمن به دلیل محاصره کشورشان از سوی ائتلاف و جنگی که ریاض و ابوظبی بر یمن تحمیل کرده، با کمبود غذا، سوخت و قحطی مواجه هستند و سوخت مورد نیازشان از بیرون با چند برابر قیمت تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار