در دیدار غریب‌آبادی با زاکانی عنوان شد؛

همکاری ستاد حقوق بشر و شهرداری تهران/ ترویج و ارتقای حقوق شهروندی

همکاری ستاد حقوق بشر و شهرداری تهران در زمینه ترویج و ارتقای حقوق بشر و شهروندی در شهر تهران، در دیدار غریب آبادی و زاکانی مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ - 25August 2022

همکاری ستاد حقوق بشر و شهرداری تهران/ ترویج و ارتقای حقوق شهروندیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با علیرضا زاکانی شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص طیفی از موضوعات مانند ترویج و ارتقای حقوق بشر و شهروندی در شهر تهران، همکاری و حمایت از ابتکارات فرهنگی و هنری در حوزه حقوق بشر و حمایت از خانواده‌های بدون سرپرست زندانیان ایرانی خارج از کشور (مربوط به شهر تهران) بحث و تبادل نظر کردند. مقرر شد معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر با شهرداری تهران در خصوص این موضوعات تفاهمنامه همکاری به امضا برسانند.

خاطرنشان می‌شود، غریب‌آبادی همچنین جداگانه با محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور نیز دیدار کرد. طرفین در این دیدار، در خصوص ترویج و ارتقای حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی و ضرورت پیش‌بینی سازوکارهای لازم در این خصوص در تمامی دستگاه‌ها گفتگو و تصمیماتی را نیز اتخاذ کردند.

در این چارچوب، دو طرف بر اهمیت مأموریت کمیته صیانت که چندی قبل از سوی ستاد حقوق بشر و با تعامل قوای سه گانه تشکیل شد، و ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با آن برای شناسایی فرایندهای مخل حقوق مردم و تلاش در جهت رفع آنها تاکید کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار