وزیر راه یمن:

ائتلاف متجاوز راه‌ها و پل‌های یمن را هدف قرار داده است

«غالب مطلق» گفت: ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی راه‌ها و پل‌های یمن را بار‌ها هدف حملات خود قرار داده است.
کد خبر: ۵۴۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 29August 2022

ائتلاف متجاوز راه‌ها و پل‌های یمن را هدف قرار داده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «غالب مطلق» وزیر راه یمن در یک نشست خبری به‌منظور بررسی خسارت‌های ناشی از حملات ائتلاف متجاوز به زیرساخت‌های این کشور، اظهار داشت: ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی راه‌ها و پل‌ها را بار‌ها هدف حملات خود قرار داده است.

مطلق افزود: شماری از شهروندان یمنی در حین اشتغال به کار و انجام مأموریت خود توسط ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند. تعدادی از شهر‌ها به ویژه شهر‌های مرزی به خاطر حملات مکرر ائتلاف متجاوز، دیگر جاده‌ای ندارند و نیازمند بازسازی و ساخت کامل جاده هستند. متجاوزان و مزدوران آن‌ها در بسیاری از جاده‌ها مین کارگذاشته و باید یک تیم حرفه‌ای اقدام به مین زدایی از جاده‌ها کند.

وزیر راه یمن خسارت ناشی از حملات ائتلاف متجاوز به این وزارتخانه یمن را بیش از سه میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: هزینه بازسازی و نگهداری از جاده‌ها بالغ بر ۶۷۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش‌بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار