وزیر کشور:

مشکل آب همدان چند هفته آینده به طور کامل حل می‌شود

وحیدی گفت: در مرحله اول تا هفته آینده مشکل آب همدان به شکل اضطراری حل می‌شود و چند هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ - 01September 2022

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در بازدید از خط انتقال آب اضطراری به همدان اظهار داشت: متاسفانه کمبود آب برای مردم شریف همدان مشکل ایجاد کرده اما در حال حاضر بسیج عمومی در استان صورت گرفته تا جبران آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جبران مشکل آب همدان دو مسیر دارد که یکی تامین آب از سد تالوار است گفت: سالها این پروژه متوقف بود اما خوشبختانه اخیرا با پیگیری استاندار و وزارت نیرو و مسئولان مختلف به طور جدی دنبال شده است تا آب منتقل شود و طبق گزارش‌ها لوله‌گذاری تقریبا به اتمام رسیده و ممنتظر ایستگاه‌های پمپاژ هستند که آن نیز به اتمام برسد ظاهرا دیگر مشکلی نخواهد بود.

مشکل آب همدان چند هفته آینده به طور کامل حل می‌شود

وزیر کشور تاکید کرد: در کنار انتقال آب سد تالوار کار دیگری صورت گرفته است و با گرفتن خط لوله دیگری که بتواند چرخه دیگری تعریف کند تا قبل از راه‌اندازی خط اصلی تالوار به آبرسانی بهتر به همدان کمک کند.

وی با بیان اینکه امروز از نقطه‌ای بازدید کردیم که کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است افزود: اینجا ورود یک لوله مهم زیر بستر جاده در یک عمق و زمانی کمی اتفاق افتاده که کار ارزشمندی است.

وحیدی با بیان اینکه این کار در مراحل پایانی است و در روزهای آینده کار نصب لوله به اتمام خواهد رسید و کار به پایان می رسد خاطرنشان کرد: با این اقدام آب می‌تواند جریان پیدا کند و از سد آبشینه تا تصفیه‌خانه بهشتی بعد وارد مدار لوله شهری شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول تا هفته آینده این مشکل به شکل اضطراری حل می‌شود و چند هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد.

وزیر کشور افزود: مسیر اضطراری با پیش‌بینی صورت گرفته انجام می‌شود و مسیر اصلی هم از سد تالوار که دارای آب پایدار خوبی است منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار