یادداشت/ میثم محمدپور لامع

ولایت، سپر نفوذناپذیر ملت در برابر استکبار

ملت ایران پس از قرن‌ها مبارزه با مستکبرین برای حاکم شدن بر سرنوشت خود، نهایتا با حمایت از ولایت توانست برای همیشه راه نفوذ را بر استکبار و استعمار بسته و آینده خود را برای رسیدن به سرنوشتی روشن و پرافتخار هموار سازد.
کد خبر: ۵۴۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۶ - 03September 2022

ولایت، سپر نفوذناپذیر ملت در برابر استکبارگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ میثم محمدپور لامع؛ انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ در حالی به پیروزی رسید که می‌توان آن را نتیجه تجریه ۱۴۰۰ ساله امت اسلامی دانست. تجربه‌ای که در طول ۱۴ قرن افت و خیز مسلمین و بیش از همه تشتت آراء در میان شیعیان، سرانجام منجر به وحدت گرد یک امام شد که با بیعت صادقانه مورد حمایت قرار گرفت و توانست رژیم وابسته و متزور را سرنگون سازد.

ملت ایران به عنوان یکی از اثرگذارترین و جدی‌ترین بخش جهان اسلام که در طول تاریخش چه قبل از اسلام و چه بعد از آن همواره مورد ستم و طمع قدرتمندان و حاکمان بوده، کمتر یک رهبر قدرتمند و مقتدر به خود دیده و همواره از همین ناحیه مورد آسیب قرار گرفته است لذا با ظهور شخصیتی، چون امام خمینی (ره) که هم در ابعاد الهی و معنوی و هم در ابعاد سیاسی و مدیریتی یک رهبر عالی و منحصر به فرد بود، توانست مهم‌ترین گام خود را برای رشد و تعالی بردارد و سرآمد ملت‌ها منطقه و حتی جهان شود.

باز شدن افق‌ها روشنی از رشد و تعالی به روی ملت و قد علم کردن به عنوان قدرتی سوم در جهان که با گفتمان مقاومت خود توانسته دل‌های بسیاری را برای پذیرش آزادی و آزادگی حقیقی آماده سازد تا نهایتا بستر ظهور منجی آخرالزمان را مهیا سازد، گام بلندی بود که ملت ایران توانست آن را محقق کند.

مبارزه تومان با مثلث شوم «استعمار، استکبار و استبداد» جز در سایه یه رهبری معنوی که فقط از خدا بترسد و برای خدا مبارزه کند و ملت‌ها را بسیج سازد ممکن نیست و این موهبت از شاخصه‌های اصلی شخصیت امام راحل بود که خود را در برهه‌ها حساس و سرنوشت‌سازی نشان داد.

از سوی دیگر رشادت و شجاعت ملت ایران در پایبندی به عهد خود با مرجعیت، با وجود همه فراز‌ها و فرودهایش بال دیگری برای سعادت این ملت است که توانست بستر آزادی و استقلال آن‌ها را زودتر مهیا کند. این دو بال ـ رهبری مقتدر و ملت پایبند به عهد و اصول ـ همان گمشده ملت‌های دیگر است که باعث شده زنجیر ایتعمار و استکبار بر پایشان سنگین شود.

امروز به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس، یاد شهدا و رهبران بسیاری را در ذهن ایرانیان زنده می‌کند که با تلاششان برای سربلندی ایران و اسلام قدم به قدم بذر آگاهی و تفکر را در دل ایرانیان کاشتند تا آن‌ها بعد از قرن‌ها آزمون و خطا بتوانند به تشخیصی درست از وضعیت امروز خود دست یابند و با استحکام رابطه قلبی و عقلی خود با امام جامعه، راه نفوذ دشمن را بر سرنوشت خویش ببندند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار