ائتلاف سعودی ۲ کشتی نفتی یمن را توقیف کرد

سخنگوی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در راستای نقض آتش‌بس، دو کشتی نفتی یمن را توقیف کرده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ - 06September 2022

ائتلاف سعودی ۲ کشتی نفتی یمن را توقیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی که از حمایت آمریکا برخوردار است، باز هم توافق آتش‌بس را در این کشور نقض کرده است.

المتوکل گفت که ائتلاف سعودی، دو کشتی حامل بنزین متعلق به یمن را توقیف کرده است؛ هر چند که این کشتیها، مجوز ورود به بندر الحدیده را اخذ کرده بودند.

پایگاه خبری وکاله الصحافه الیمنیه به نقل از این مقام یمنی گزارش داد، شمار کشتی‌هایی که ائتلاف سعودی توقیف کرده است، به ۱۲ عدد رسید و با این اقدامات، در حال دزدی کشتی‌های حامل سوخت یمن است.

وی تأکید کرد که ائتلاف سعودی با توقیف کشتی‌های یمن، اجرای آتش‌بس را نقض می‌کند تا از این طریق، بر مشکلات مردم یمن بیافزاید. المتوکل همچنین سازمان ملل را همدست ائتلاف سعودی معرفی کرد.

این مقام یمنی در پایان گفت که مسئولیت کامل پیامد‌های انسانی و اقتصادی دزدی دریایی، تداوم محاصره و توقیف کشتی‌های نفتی یمن، متوجه ائتلاف سعودی و سازمان ملل است.

در نشست خبری روز شنبه وزارت نفت و معادن یمن که با عنوان تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن و سال‌ها چپاول نظام‌مند ثروت‌های یمن برگزار شد، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که میزان نفت خام غارت شده در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا جولای سال جاری ۱۳۰ میلیون بشکه برآورد شده است.

این وزارتخانه افزود: ارزش کل درآمد‌های نفتی غارت شده از سال ۲۰۱۸ تا ژوئیه گذشته (تیرماه) بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

در این بیانیه آمده است: حجم تولید نفت خام در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۸ میلیون بشکه به ارزش تخمینی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ بشکه نفت خام به ارزش حدود ۲.۳ میلیارد دلار تولید شد.

در این بیانیه آمده است: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۲۴ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار در یمن تولید شده است در حالی که از ژانویه تا ژوئیه امسال نیز تولید به بیش از ۱۹ میلیون و ۱۴۱ هزار بشکه به ارزش تخمینی بیش از یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار رسیده است.

شرکت نفت یمن اعلام کرد که تولید گاز در این کشور نیز ماهانه ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال یمنی درآمد دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار