کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

آمریکا تحریم را تنهاترین سلاح در مقابل انقلاب اسلامی می‌داند

انبارلویی گفت: آمریکا تحریم را تنهاترین سلاح خود در مقابل انقلاب اسلامی می‌داند، بنابراین هیچ‌گاه دست از آن برنمی‌دارد.
کد خبر: ۵۴۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 09September 2022

آمریکا تحریم را تنهاترین سلاح خود در مقابل انقلاب اسلامی می‌داند/ بیش از آنکه ما به برجام احتیاج داشته باشیم، اروپا به نفت ما نیاز دارد«کاظم انبارلویی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس‌، با اشاره به لزوم اتخاذ تضامین در مذاکرات هسته‌ای و حفظ  خطوط قرمز اظهار داشت: کسانی که امروز مدام در رسانه‌ها بیان می‌کنند که 99 درصد متن توافق مورد تأیید طرفین است، به اعتقاد من تا حدودی خوش‌بینی به طرف آمریکایی دارند. زیرا، طرف آمریکایی بسیاری از مواضع خود کوتاه نیامده است.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: آمریکا اولاً ادعا نکرده است که همه تحریم‌ها را برمی‌دارد، بلکه صرفاً بخشی از تحریم‌ها را برمی‌دارد، ثانیاً حرف طرف آمریکایی تعلیق تحریم‌ها است نه لغو تحریم‌ها، ثالثاً موضوع پادمان کماکان موضوعی است که هیچ‌گونه توافقی نسبت به آن انجام نشده است.

انبارلویی تاکید کرد: بنابراین، طرح این دست از مباحث که 99 درصد در مذاکرات به توافق رسیده‌ایم تا حدودی خوش‌بینی محسوب می‌شود، ایالات متحده هیچ‌گاه تحریم‌ها علیه ایران را رفع نمی‌کند، زیرا سردمداران شیطان بزرگ تنها راه مقابله با انقلاب اسلامی را تحریم می‌دانند.

وی با بیان اینکه آمریکا در عرصه نظامی و دیپلماتیک نمی‌توانید اقدام خاصی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، بیان داشت: در حوزه دیپلماتیک با توجه به خروج آمریکا از برجام و نقض عهد‌های گوناگونی که این کشور در برهه‌های مختلف زمانی داشته است، فرصت اقدام دیپلماتیک را از این کشور علیه ایران گرفته است، همچنین در حوزه نظامی اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده، حکایت از این می‌کند که ایالات متحده در مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران دیگر نیازی به برجام ندارد، تصریح کرد: تصاویر و ویدئوهایی اکنون در فضای سایبر در حال انتشار است که مبنی بر آن مردم شهرهای پاریس، بن، برن، و ... در حال تهیه هیزم و قطع درختان هستند تا در زمستان سرد و تاریک پیش‌رو بتوانند خود را گرم نگه دارند.

انبارلویی با تصریح بر اینکه مردم برخی از شهرهای اروپایی اعتراض گسترده خود را به سیاست دولتمردان در حمایت از اوکراین مطرح کرده‌اند، گفت: مردم اروپا برای زمستان آتی به وحشت افتاده‌اند و از دولت‌های خود خواستار این هستند که دست از حمایت اوکراین بکشند. این شرایط بین‌المللی و جنگ اوکراین بهترین فرصت برای ایران در تنظیم روابط خود با اورپاست، بنابراین بیش از آنکه ما به برجام احتیاج داشته باشیم، اروپا به نفت ما نیاز دارد.

وی ادامه داد: لغو تحریم‌ها موضوعی است که از کانال آمریکا می‌گذرد و از طریق مذاکرات قابل تحقق است، اما موضوع خثی‌سازی تحریم‌ها بیشتر به روابط ما با همسایگانمان و حضور در پیمان‌های بین‌المللی شانگهای، اکو و اوراسیا برمی‌گردد که به حمدالله در این دولت به خوبی و با ابتکار عمل پیگیری شده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها