دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

راهپیمایی اربعین چگونه به قدرت نرم امت اسلامی تبدیل شد؟

با گذشت بیش از ۲۰ سال از سقوط صدام و تا همین امروز شاهد برگزاری سالیانه راهپیمایی‌های میلیونی «اربعین حسینی» هستیم که این رویداد همچون خاری در چشمان دشمنان اسلام فرو رفته و آن‌ها سعی در کمرنگ‌تر کردن و بی‌اثر کردن آن دارند و در این مسیر از هیچ اقدامی هم فروگذار نمی‌کنند.
کد خبر: ۵۴۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۱ - 10September 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از سرنگون شدن «صدام» رئیس حزب بعث عراق شاهد برگزاری آزادانه «راهپیمایی عظیم اربعین» هستیم که هر سال به شکوه و عظمت این همایش جهانی افزوده می‌شود؛ البته این راهپیمایی بی‌نظیر امید استکبار جهانی و دشمنان اسلام را نا امید کرده است، چون آن‌ها توطئه خود را برای مقابله با این اجتماع بزرگ جهانی که تهدیدی جدی برای دنیای استعمار است، بی‌فایده می‌بینند.

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده روی اربعین/ اتونشر شنبه ۱۹ شهریور

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اربعین، این همایش بزرگ و باشکوه مسلمانان از چه خصوصیات و ویژگی‌هایی برخوردار است که استکبار جهانی و دشمنان اسلام هیچ‌گاه تاب تحمل آن را نداشته و ندارند؟ آن هم راهپیمایی که بعد از سال‌ها ممنوعیت از زمان روی کار آمدن دیکتاتور بزرگ عراق یعنی صدام تا سال ۲۰۰۳ همچنان با انواع و اقسام اذیت‌ها و آزار مسلمانان علاقمند به دین مبین اسلام همراه بود.

البته دست خداوند در اینجا هم خودش را به خوبی نشان داد و صدام دیکتاتور خون‌ریز عراق توسط حامیان غربی خود یعنی آمریکا از صدر به ذیل کشیده شد تا این مسیر، تبدیل به فرصتی نیکو و ارزشمند برای مسلمانان و شیعیان منطقه شود تا ضمن برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری در ایام محرم، در چهلمین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با پای پیاده سفری روحانی و ملکوتی را به کربلا داشته باشند.

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده روی اربعین/ اتونشر شنبه ۱۹ شهریور

بر این اساس بهتر است مقداری به بررسی علل و عوامل تحمل ناپذیری راهپیمایی اربعین، این رویداد عظیم و بی‌نظیر از سوی دنیای غرب بویژه استکبار جهانی بپردازیم؛ در واقع از آنجایی که راهپیمایی اربعین با هدف و فلسفه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و با حضور مسلمانان اغلب کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود خود این حرکت فی‌نفسه زنگ خطری برای دنیای غرب و استعمارگران مبنبی بر روبه پایان بودن دوران حکمرانی استعمارگونه آن‌ها دارد.

از طرف دیگر به دلیل اینکه در این راهپیمایی شاهد وحدت و یکپارچگی تمامی مسلمانان کشور‌های اسلامی و حتی مسلمانان کشور‌های غیر اسلامی هستیم و این موضوع اصلا باب میل کشور‌های غربی و استعمارگری، چون آمریکا نیست و آن‌ها تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند که با انجام برنامه‌ریزی‌های مختلف و ایجاد تفرقه و چند دستگی مابین مسلمانان مانع از وحدت بیش از پیش آنها، در نتیجه حضور گسترده در راهپیمایی اربعین شوند.

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده روی اربعین/ اتونشر شنبه ۱۹ شهریور

در این میان یکی از ابزاری که دنیای غرب و استعمارگران برای تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین از آن استفاده می‌کنند رسانه‌های زنجیره‌ای است که در اختیار آن‌ها قرار دارد. با توجه به این مهم، اگر به میزان آمار اخبار منتشر شده از سوژه «اربعین» در رسانه‌های غربی به خصوص رسانه‌های فارسی زبان همچون بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال و در مقیاسی کمتر صدای آمریکا نگاه بیاندازیم متوجه می‌شویم که این رسانه‌ها با هوشمندی تمام و با استفاده و بهره‌بردن از موضوعاتی که قابلیت تبدیل به حاشیه و اختلاف مابین مسلمانان را دارد به دنبال پاشیدن بذر تفرقه و اختلاف بین مسلمانان به خصوص شیعیان و اهل سنت هستند تا از این راه تا آنجایی که امکان دارد جمعیت حاضر در راهپیمایی اربعین را کاهش بدهند.

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده روی اربعین/ اتونشر شنبه ۱۹ شهریور

موضوع دیگر اینکه، هر سال شاهد هستیم تا به محض اینکه به لحاظ زمانی به ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نزدیک می‌شویم مانور بزرگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دنیای غرب را شاهد باشیم که این دست حرکات ایذایی و انجام دادن این مانور‌ها از ترس و وحشت آن‌ها از یکپارچگی و وحدت مسلمانان عالم ناشی می‌شود؛ اما هرسال هم به لطف و بخشش خداوند شاهد ناکام ماندن این تلاش مذبوحانه و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگ و شکوهمند راهپیمایی اربعین هستیم.

نکته قابل توجه دیگر اینکه بر خلاف تمامی جوسازی‌ها و بازی‌های رسانه‌ای که دنیای غرب برای مسلمانان و با هدف وانگیزه کاهش میزان مشارکت آن‌ها در این راهپیمایی تدارک دیده شاهد هستیم که حضور شیعیان و اهل سنت در جریان برگزاری راهپیمایی اربعین به عنوان یکی از فاکتور‌ها و نشانه‌های قدرت نمایی مسلمانان به ویژه شیعیان در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های غرب خودنمایی می‌کند.

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده روی اربعین/ اتونشر شنبه ۱۹ شهریور

در پایان باید گوش دشمنان اسلام و قرآن و در نگاهی وسیع‌تر استکبار جهانی را به این سخن و نصیحت مهم جلب کنیم که علی‌رغم تمامی تبلیغات عظیم تبلیغاتی که آن‌ها همواره در آستانه چهلمین سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) علیه مسلمانان و به منظور کاهش سطح مشارکت آن‌ها در این راهپیمایی ترتیب می‌دهند شاهد هستیم که این راهپیمایی وحدت بخش و دشمن‌شکن سال به سال با وسعت و دربرگیری بیشتری برگزار می‌شود و تمامی تلاش‌های آن‌ها محتوم به شکست خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها