دولت نجات ملی یمن:

هر گونه توافق کشور‌ها با ائتلاف متجاوز سعودی باطل است

دولت نجات ملی یمن به همه کشور‌های عضو سازمان ملل اعلام کرد که هر گونه توافق با کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز یا دولت دست نشانده باطل و ملغی است.
کد خبر: ۵۴۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ - 07September 2022

هر گونه توافق کشور‌ها با ائتلاف متجاوز سعودی باطل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که در نامه‌ای به همه کشور‌های عضو سازمان ملل متحد اعلام کرده است که هر گونه توافق با کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز یا دولت دست نشانده باطل و ملغی است.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای افزود: برخی فعالیت‌های شرکت نفت یمن که به نام جمهوری یمن صورت می‌گیرد، مخالف قوانین است و دولت نجات ملی مجبور است اقدامات قانونی را در این زمینه اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است: شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی مدافع حقوق و ثروت ملت یمن با تمام ابزار‌ها و شیوه‌های ممکن هستند.

این در حالی است که عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها