تداوم نقض آتش‌بس یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی

یک منبع یمنی اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بار آتش‌بس اعلام شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی را نقض کرد.
کد خبر: ۵۴۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ - 08September 2022

تداوم نقض آتش بس یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه بی‌توجهی به آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بار آتش‌بس را در نقاط مختلف یمن نقض کرد.

بر همین اساس، ائتلاف سعودی با انجام پرواز‌های تجسسی بر فراز استان‌های مأرب، تعز، جوف، صعده، الحدیده، ضالع، البیضاء، حجه و سایر مناطق آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

همچنین، نیرو‌های ائتلاف سعودی مواضع نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و منازل مسکونی شهروندان یمنی در استان‌های الحدیده، تعز، مأرب، حجه، صعده، جیزان، ضالع و نجران را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای، راکتی و خمپاره قرار دادند.

این در حالی است که «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن حدود یک ماه پیش از توافق طرف‌های یمنی برای تمدید ۲ ماهه آتش بس خبر داد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار