فرمانده دفاع مقدس:

رزمندگان در دانشگاه جنگ مقتدر و عزتمند شدند

سردار «ایافت» گفت: امام خمینی (ره) جبهه و جنگ را به دانشگاه تشبیه کردند؛ بر همین اساس رزمندگان در چنین دانشگاهی رشد کرده و مقتدر و عزتمند شدند.
کد خبر: ۵۴۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱ - 22September 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» فرمانده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای این حماسه عظیم برای زمان حال؛ استقلال و خودکفائی کشور است؛ چراکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران همواره در تحریم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بود. تحریم‌ها با آغاز جنگ تحمیلی به اوج خود رسید و از همان ابتدا تا به امروز به هر نحوی آمریکا و ایادی آن تصمیم دارند تا ملت مقاومت ایران اسلامی را وادار به تسلیم کنند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس علی‌رغم وجود همه فشارها؛ جوانان با باور حقیقت ما می‌توانیم و با ابتکار و خلاقیت وارد میدان شدند، یادآور شد: بسیاری از دستاوردهای نظامی و غیرنظامی امروز جمهوری اسلامی، مرهون روحیه رزمندگان دیروز در دفاع مقدس است. نمونه بارز این پیشرفت که مردم ایران هم با آن آشنا هستند؛ نقش‌ سردار شهید حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران است.

پیشکسوت افزود: علاوه بر شهید تهرانی مقدم؛ لازم می‌دانم به نمونه‌ای از این روحیه خودباوری در بین رزمندگان خراسانی اشاره کنم. در زمان دفاع مقدس انحصار ابزار هدایت آتش توپخانه فقط در اختیار آمریکایی‌ها بود و به همین جهت در بین یگان‌ها در این زمینه کمبود وجود داشت و در سطوح مختلف نیاز شدیدی به این وسیله بود.

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: در آن زمان برخی از رزمندگان حسن و علی همامی، مرحوم محمود مشکی و کاظمیان که از آموزش و پرورش به سپاه مأمور شده بودند به همراه برخی از نیروهای متخصص سپاه در حوزه هدایت آتش توپخانه؛ همت خود را به‌صورت شبانه روزی در این زمینه به کار بستند و دستگاه مورد نیاز در این عرصه یعنی «پلاتینگ‌برد» را در کارگاه‌های صنعتی منطقه امام هادی (ع) مشهد ساختند.

ایافت گفت: کار به جایی رسید که در طول دفاع مقدس علاوه بر یگان‌های سپاه یگان‌های ارتش هم از این سازه دفاعی استفاده می‌کردند. امام خمینی (ره) جبهه و جنگ را به دانشگاه تشبیه کردند؛ بر همین اساس رزمندگان در چنین دانشگاهی رشد کرده و مقتدر و عزتمند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار