دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سانسور معنی‌دار مراسم اربعین در رسانه‌های عربی

دبیرکل حزب‌الله لبنان معتقد است که با وجود حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان و اعراب مسلمان در مراسم جهانی اربعین حسینی رسانه‌های عربی منطقه آنگونه که باید و شایسته بود، این رویداد بزرگ و عظیم جهان اسلام را منعکس نکردند.
کد خبر: ۵۴۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲ - 19September 2022

نشانه‌های پایان صبر سید حسن نصرالله در سخنرانی سراسر خشم اوگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت اربعین حسینی بی‌شک در بردارنده اخطار و هشدار به رژیم صهیونیستی پیرامون تعیین تکلیف وضعیت میدان گازی کاریش بود. زیرا اقدام اخیر اسرائیل در برنامه ریزی برای استخراج گاز از این میدان در واقع عبور از تمامی خطوط قرمر لبنان و حزب‌الله لبنان است.

در حقیقت بر اساس سخنان در مراسم اربعین سید حسن نصرالله میدان گازی متعلق به کشور لبنان بوده و رژیم صهیونیستی همانند اشغال سرزمین‌های فلسطینی اکنون چشم طمع به این میدان نفت و گاز پیدا کرده و از آن بدتر در طرح‌ها و برنامه‌های درازمدت خود به دنبال استخراج گاز با هدف صادارت به اروپا و تامین انرژی مورد نیاز کشور‌های اروپایی در شرایطی که گاز روسیه بر روی آن‌ها قطع شده، است.

البته روی سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به رژیم صهیونیستی تعیین وضعیت میدان گازی کاریش و بالطبع جلوگیری از غارت منابع انرژی این میدان انرژی توسط رژیم اشغالگر قدس است. در حقیقت بخش اصلی این سخنرانی حاوی این پیام است که تا مادامی که حق و حقوق کشور لبنان از سهم آن از این میدان انرژی محقق نشده، رژیم صهیونیستی هم طبیعتا امکان استخراج گاز از این میدان را هم نخواهد داشت.

موضوع بسیار مهم و قابل توجه در سخنان سید حسن نصرالله اشاره او به فرصت و زمان مناسب و کاملی است که به دولت و حکومت لبنان داده تا وضعیت میدان گازش کاریش و نحوه استفاده و استخراج منابع آن را با رژیم صهیونیستی از طریق گفت‌وگو و مذاکرات حل و فصل کنند. این موضوع در حقیقت نشان از درایت و مدیریت بحران بالا و قابل توجه دبیرکل حزب‌الله لبنان در برخورد با این مسئله که می‌رود به یک بحران منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای تبدیل شود دارد.

نکته قابل توجه در این میان این گفته سید حسن نصرالله است که در سخنانی مهم به این موضوع اشاره کرده بود که «چشم‌ها و موشک‌های ما در حال حاضر معطوف به این میدان است». بر این اساس چنین سخنانی را به روشنی می‌توان نشانه‌های بسیار واضحی از آمادگی بسیار بالا و روزافزون حزب‌الله لبنان برای هرگونه شرایطی است که برای این میدان انرژی آن هم در خارج از گفت‌وگو و مذاکره پدید بیاید و بوی وقع جنگ را به مشام برساند.

محافل و مقامات صهیونیست با اعتراف به اینکه حزب‌الله مانع اجرای نقشه‌های آن‌ها در لبنان می‌شود نسبت به سناریوهای خطرناکی که می‌تواند بعد از تهدیدات سیدحسن نصرالله برای اسرائیلی‌ها به وجود بیاید هشدار دادند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مناسبت اربعین حسینی قاطعانه و با قدرت تمام نسبت به نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف از بین بردن آرامش و امنیت در لبنان و به آشوب کشاندن این کشور هشدار داد و در پاسخ به کسانی که می‌گویند «لبنان ما، لبنان شما نیست» به این مهم اشاره کرد که ما هیچ شباهت و وجهه مشترکی با شما نداریم. دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره فرهنگ ما، فرهنگ حیات و زندگی است به این مهم اشاره کرد که حزب‌الله لبنان در زمان آزادی جنوب این کشور از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیست از دشمنان خود حتی انتقام هم نگرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی به کشتار صبرا و شتیلا هم اشاره کرد و با ذکر این موضوع که این کشتار و نسل کشی فقط علیه فلسطینی‌ها نبود به این مهم اشاره کرد که نزدیک به دو هزار لبنانی هم در کنار فلسطینی‌ها به شهادت رسیده‌اند. اما سید حسن نصرالله از این موضوع هم گلایه کرد که عامران و عاملان این جنایت غیرانسانی تا امروز از مجازاتی که باید می‌دیدند فرار کردند. در حقیقت اشاره او به فراهم آوردن شرایط و موقعیت لازم برای محاکمه آن‌ها است.

اما بخش قابل توجه و بااهمیت دیگری در سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله سرزنش کردن اعراب و رسانه‌های عربی پیرامون عدم پوشش خبری مناسب راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق بود. زیرا به اعتقاد دبیرکل حزب‌الله لبنان با وجود حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان و اعراب مسلمان در مراسم جهانی اربعین حسینی رسانه‌های عربی منطقه آنگونه که باید و شایسته بود به این رویداد بزرگ و عظیم جهان اسلام نپرداختند.

در کنار تمامی موارد و موضوعاتی که دبیرکل حزب‌الله لبنان درمورد آن صحبت کرد بیانیه جنبش حماس برای آشتی با کشور سوریه نمود ویژه و فوق‌العاده‌ای داشت به صورتی که او با تمجید از این تصمیم حماس این اقدام آن‌ها را حرکتی در مسیر مقابله با توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا برای از بین بردن اتحاد سرزمینی دانست. بر این اساس از این سخن سید حسن نصرالله اینگونه می‌توان برداشت کرد که او در افکار و آرمان‌های بلند و والای خود به دنبال اتحاد و انسجام مسلمانان منطقه به خصوص در برابر تجاوز‌ها و توسعه طلبی‌های روزانه رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها