سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد؛

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس در کردستان

«فلاحی» گفت: برای ایام هفته دفاع مقدس، با همکاری و هم‌افزایی سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و اداری سطح استان کردستان، برنامه‌های فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف حوزه دفاع مقدس و رونمایی از کتب موضوعی دفاع مقدس تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۵۴۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ - 20September 2022

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «سامان احمدی» معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز (سه‌شنبه) در کمیته فرهنگی و هنری گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور نمایندگان ادارات، نهاد‌ها و شورای اسلامی و شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) امام حسن مجتبی (ع) و همچنین سالروز شهادت امام رضا (ع) اهمیت این هفته و برنامه‌های فرهنگی و هنری آن را دو چندان کرده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: گلباران و عطر افشانی مزار شهدای دفاع مقدس و هنرمندان و شاعران حوزه دفاع مقدس و آیین‌های دینی و مذهبی استان، دیدار هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری استان با فرمانده سپاه بیت‌المقدس و تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان دفاع مقدس در نماز عبادی سیاسی جمعه شهر‌های سراسر استان، از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کردستان است.

وی یادآور شد: قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول (ص) در مساجد و مهدیه‌های سراسر استان کردستان، برگزاری عصر شعر «هه نگاو ئه وین» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، دعوت از «ابراهیم حاتمی کیا» فیلمساز خبره عرصه دفاع مقدس و اکران فیلم‌های موضوعی دفاع مقدس در سینما‌های سراسر استان کردستان، از دیگر برنامه‌های هنری و فرهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس در کردستان

«عیسی فلاحی» سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز اظهار داشت: ما هرچه داریم از برکات هشت سال دفاع مقدس است و به آن مباهات می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برای ایام هفته دفاع مقدس، با همکاری و هم‌افزایی سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و اداری سطح استان کردستان، برنامه‌های فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف شعرخوانی و اکران فیلم‌های سینمایی حوزه دفاع مقدس و تقدیر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و رونمایی از کتب موضوعی دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به تاثیر هنر‌های تجسمی به ویژه عکس و پوستر در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: برپایی نمایشگاه‌های پوستر و عکس دفاع مقدس با استفاده از طرح‌های هنرمندان نامدار این عرصه، مدنظر نهاد‌های فرهنگی و هنری باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار