پرونده «ابوعاقله» به دیوان کیفری بین المللی ارائه شد

نتایج یک تحقیق درباره قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره که در آن بر عمدی بودن قتل وی توسط رژیم صهیونیستی تاکید شده است، در اختیار دیوان کیفری بین المللی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳ - 20September 2022
پرونده «ابوعاقله» به دیوان کیفری بین المللی ارائه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نتایج یک تحقیق فلسطینی درباره قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره که در آن بر عمدی بودن قتل وی توسط رژیم صهیونیستی تاکید شده است، در اختیار دیوان کیفری بین المللی قرار گرفت.
 
بر همین اساس، «ناصر ابوبکر» دبیر انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی و «جیمی بوملیحه» رئیس سابق اتحادیه روزنامه‌نگاران و «آنطوان ابوعاقله» برادر «شیرین ابوعاقله» شکایت رسمی از رژیم صهیونیستی را در دیوان کیفری بین‌المللی مطرح کردند.
 
همچنین قرار است در مرکز بین المللی عدالت برای فلسطینیان در شهر لاهه، طی یک کنفرانس خبری، شکایت از رژیم صهیونیستی در خصوص شهادت «شیرین ابو عاقله» اعلام شود.
 
ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۴ شهریور ماه برای نخستین بار اذعان کرد که پس از تحقیقات به این نتیجه رسیده است که شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی ممکن است به طور اشتباهی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به قتل رسیده باشد.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی اواخر اردیبهشت ماه، در یورش به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، ابوعاقله را با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساندند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار